افزایش وام مسکن دانشجویی

افزایش وام مسکن دانشجویی

http://www.bananews.ir/قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش وام مسکن دانشجویی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) گودرزی قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از برنامه رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی خبر داد و گفت: خوابگاه‌های دانشجویی با استناد به مولفه‌های تأثیرگذار بر زندگی دانشجویی در سه سطح متوسط ، خوب و عالی رتبه‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به در دستور کار قراردادن افزایش سنواتی معقول در اجاره‌بهای خوابگاه‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی دانشجویی در خوابگاه‌ها،افرود: از مدیران کل امور دانشجویی انتظار می‌رود تجربه دانشگاه‌های خود را در حوزه خوابگاهی برای بهره‌برداری ارایه کنند.

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به بحث واگذاری خدمات رفاهی دانشجویان به بخش خصوصی، تصریح کرد: در این زمینه علاوه بر بخشنامه‌های موجود، الزام قانونی نیز وجود دارد که براساس آن هر ساله باید ۲۰ درصد از خدمات رفاهی دانشجویی به بخش خصوصی واگذار شود تا پس از ۵ سال صد درصد امور رفاهی برون سپاری شود.

گودرزی با بیان اینکه واگذاری خدمات رفاهی به بخش خصوصی به معنای فروش ساختمان‌های دانشگاهی نیست، افزود: واگذاری خدمات رفاهی به بخش خصوصی به این معناست که تمام خدمات رفاهی دانشجویی باید برون سپاری شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید متقاضیان ساخت خوابگاه‌های دانشجویی را به زودی برای دریافت حمایت‌های صندوق رفاه معرفی کنند، گفت: طی دو سال اخیر، وزارت علوم ساخت خوابگاه‌ها از منابع دولتی را ممنوع اعلام کرده است و به همین دلیل دانشگاه‌ها باید به سمت بخش خصوصی سوق پیدا کنند.

گودرزی در ادامه با اشاره به افزایش وام مسکن دانشجویی، عنوان کرد: وام مسکن دانشجویان متأهل تهرانی از ۴۰ به ۱۵۰ هزار تومان، دانشجویان متأهل شهرهای بزرگ از ۴۰ به ۱۲۰ هزار تومان و دانشجویان متأهل سایر شهرها از ۴۰ به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، اظهار کرد: همچنین وام ودیعه مسکن دانشجویان کاردانی به کارشناسی در تهران از یک میلیون و۵۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۳ میلیون به ۵ میلیون تومان، دانشجویان کاردانی به کارشناسی ۵ شهر بزرگ از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۵ شهر بزرگ از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان، دانشجویان کاردانی به کارشناسی سایر شهرها از یک به دو میلیون تومان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی سایر شهرها از ۲ به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

 

    نظرات