نیکزاد:اجرای طرح کنترل اجاره بها موجب ثبت پنج تا هفت درصد تخلف شد

نیکزاد:اجرای طرح کنترل اجاره بها موجب ثبت پنج تا هفت درصد تخلف شد

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: بنابر آمار اعلامی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی پس از اجرای طرح کنترل اجاره بهای مسکن در تهران پنج تا هفت درصد تخلف در بازرسی ها مشاهده شد، که با آنان برخورد قانونی صورت پذیرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت 'علی نیکزاد ' تصریح کرد، از فروردین ماه سال جاری برخی بر طبل افزایش اجاره بها در شهر تهران کوبیدند که دولت برای کنترل آن با مذاکره با اتحادیه مشاوران املاک، کارشناسان و صاحب نظران طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن میزان اجاره بهای مسکن در شهر تهران هفت تا ۹ درصد می تواند ف افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح تا حدودی افزایش اجاره بها را مهار کرد، اظهار داشت: آمار و رقمی که در سامانه ثبت اجاره بها پس از اجرای طرح مذکور به ثبت رسیده، نسبت به قبل از آن، رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما باید مسکن های مهر را با قوت بسازیم و تحویل دهیم، تولید را افزایش داده و دسترسی مردم به این واحدها را تسهیل بخشیم که این مهم در حال انجام است.

نیکزاد در واکنش به برخی اخبار مبنی بر توقف طرح باغشهرها گفت: از برخی اظهارنظرها در این خصوص تعجب می کنم چون این طرح در حال حاضر مراحل مطالعاتی و کارشناسی خود را طی می کند و هنوز به جمع بندی نرسیده که برخی آن را لغو یا تصویب می کنند.

وی تصریح کرد: این طرح در حال طی کردن روال کارشناسی و مطالعاتی خود است و پس از بررسی نهایی نتایج آن به استحضار مردم می رسد.

نیکزاد گفت: طرح باغشهرها ایده ای است که ما از بلند مرتبه سازی و آپارتمان نشینی به سمت کوتاه مرتبه سازی و استفاده از فضای سبز در کنار زندگی شهری حرکت کنیم.

وی افزود: طرح باغشهرها پس از طی مراحل مطالعاتی، کارشناسی و بررسی نهایی، از مراجعی که موظف هستیم مجوز بگیریم کسب تکلیف کرده و در صورت تصویب اجرا می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در استان هایی که زمین داریم به جای بلند مرتبه سازی و ساخت آپارتمان، به سمت ساخت تک واحدی، دو واحدی و ویلایی حرکت می کنیم.

 

 

    نظرات