بانک مسکن تأمین تسهیلات ویژه بافت فرسوده را در  ...

بانک مسکن تأمین تسهیلات ویژه بافت فرسوده را در ...

بانک تأمین تسهیلات ویژه بافت فرسوده را در دستور دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حسن خطیب زاده، مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی در حاشیه جلسه مشترک با رئیس شورای شهر مشهد، اظهارکرد: بانک مسکن و مدیریت شهری مشهد از دیرباز تعامل و تفاهم خوبی باهم داشته‌اند و در جلسه امروز نیز با حضور رئیس شورای شهر مشهد نظرات جالب‌توجه ایشان مورد تأکید ما بود.

وی افزود: ازآنجاکه شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی لازم برای ارائه تخفیف‌ها و خدمات ویژه جهت ساخت‌وساز بافت فرسوده را تأمین کرده است، بانک مسکن نیز این آمادگی را اعلام می‌کند از هرگونه تلاش برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی این منطقه دریغ نکند.

خطیب زاده با اشاره به اینکه بانک مسکن در راستای طرح اقدام ملی امکان تأمین مالی هم در احیای بافت‌های فرسوده و هم در پروژه‌های ساخت‌وساز در مناطق مختلف شهر را می‌تواند فراهم کند گفت: تسهیلات ساخت‌وساز بانک مسکن تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان و برای مناطق مختلف شهری با نرخ ۱۷ تا ۱۸ درصد لحاظ می‌شود اما چنانچه ساخت‌وسازها در مناطق بافت فرسوده انجام شود بخشی از تسهیلات با نرخ ۹ درصد ارائه خواهد شد که می‌تواند مشوق خوبی برای ورود متقاضیان و افراد حقیقی به حوزه احیای بافت فرسوده باشد.

وی اضافه کرد: نکته جذاب در موضوع بافت فرسوده آن است که عموماً پروژه‌های آغازشده در این بافت¬ها به دلیل آنکه از زیرساخت‌های لازم فراهم است پیش‌نیازی برای آغاز پروژه عمرانی وجود نداشته و پروژه می‌تواند با سرعت مطلوب آغاز و به انجام برسد.

همچنین جذابیت بافت ثامن از دو جنبه ساکنان منطقه برای احیای بافت و شهروندان دیگر شهرهای کشور برای خرید واحد در این منطقه نکته مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد.

خطیب‌زاده گفت: ازاین‌رو امکانات ویژه در نظر گرفته‌شده توسط شورای شهر مشهد از یک‌سو و تسهیلات و آمادگی‌های لازم از جانب بانک مسکن از سوی دیگر می‌تواند زمینه‌ساز یک کارگروه قوی با حضور سازمان‌های مرتبط و اثرگذار ازجمله سازمان نظام‌مهندسی ساختمان باشد تا اتفاقات خوبی در حوزه احیای بافت فرسوده به‌ویژه مناطق پیرامونی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام رقم بخورد.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهش اقتصادی در سال جاری باید در نظر داشت که توجه ویژه به موضوع ساخت‌وساز و احیای بافت¬های فرسوده ازیک‌طرف می‌تواند سبب رونق اشتغال شده و سوی دیگر می‌تواند بدون وابستگی به صادرات زمینه رونق تولیدات داخل را افزایش دهد. چراکه عمده پروژه‌های تحت حمایت بانک مسکن تا ۱۰ طبقه عموماً نیاز خاصی به تکنولوژی و مصالح خارجی نداشته و نیازهای این پروژه‌ها به‌طور کامل از طریق تولیدات داخل قابل تأمین است، لذا حمایت از این بخش و سرمایه‌گذاری در این حوزه سبب رونق اقتصاد داخلی و خودکفایی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط پذیرش متقاضیان تسهیلات در بانک مسکن ویژه بافت فرسوده بسیار تسهیل شده است ازجمله این‌که در حال حاضر برای درخواست این تسهیلات شرط سپرده‌گذاری حذف‌شده و درصورتی‌که متقاضی ازنظر شرایط فیزیکی پروژه و اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم اقدامات اولیه را انجام داده باشد مشمول واگذاری تسهیلات خواهد بود.

خطیب‌زاده یادآور شد: سقف تسهیلات بافت فرسوده در این مدل تا ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود که ۵۰ میلیون تومان آن از طریق تسهیلات بدون سپرده و مابقی آن از طریق خرید اوراق تأمین می‌شود. این تسهیلات به ازای هر واحد واگذارشده و محدودیتی برای تعداد واحد در پروژه وجود ندارد.

به گفته وی برنامه مدیریت شهری مشهد مبنی بر رونق‌بخش مسکن از طریق احیای بافت فرسوده ایده¬ای بسیار جذاب و عملیاتی است و ازنظر ما با توجه به شرایط بافت‌های فرسوده در مشهد اقدام بسیار بزرگی خواهد بود و می‌توانیم گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم. این مهم نیاز به جلسات کارشناسی بیشتر و بررسی‌های تخصصی دارد لذا به دلیل پیگیری این موضوع و ممارست شورای شهر مشهد در این زمینه از تمام نمایندگان شورا قدردان هستیم.

خطیب‌زاده تأکید کرد: سقف تسهیلات مسکن در پروژه‌های انبوه‌سازی ۲۳۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد از طریق یارانه‌های دولتی، ۹۰ میلیون تومان از طریق خرید اوراق و ۹۰ میلیون تومان نیز از طریق تسهیلات بدون سپرده با نرخ ۱۷ تا ۱۸ درصد تأمین خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات