افزایش 12درصدی مصرف برق در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان مرکزی 12 درصد افزایش یافته است.

« مهندس محمد اله داد»افزود: مصرف برق در استان مرکزی در روزهای گذشته به اوج خود رسیده وبه  مرز 900 مگاوات نزدیک شده است که در صورت ادامه این روند مشکلات جدی پیش رو خواهد بود.

وی گفت: اوج مصرف برق در ساعت 13 تا 17 است که مشترکان با رعایت زمان مصرف می توانند با همکاری مناسب، سایر هم استانی ها را از نعمت برق برخوردار کنند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: مهمترین دلیل افزایش مصرف انرژی الکتریکی به دلیل ارزان بودن قیمت آن است چرا که قبض صادره برای اغلب مصرف کنندگان مبلغ ناچیزی است و این مهم شرکت توزیع برق را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی گفت: قیمت برق مشترکان پرمصرف برق 16 درصد افزایش می یابد واین میزان صرفا شامل مشترکانی می‌شود که بیش از الگو‌های تعیین شده مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، بروز خاموشی و اعمال کمبود را کاملا وابسته به وضعیت مصرف در کشوردانست وافزود: با رعایت موضوع مدیریت مصرف به صورت همگانی و ایجاد توازن  بین تولید و مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت و در غیر این صورت،با  اعمال کمبود مواجه خواهیم بود.

وی  بیان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

گفتنی است ،بیش از 738 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان ازطریق 16 هزار و 610 دستگاه ترانسفورماتور و 20 هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات