نقش تشکل های زیست محیطی در توسعه پایدار کلیدی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در نشست هم اندیشی با سمن های زیست محیطی که به مناسبت هفته محیط زیست در پناهگاه یاشیل میشو برگزار شده بود گفت: شعار امسال هفته محیط زیست " جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران" بوده و نقش تشکل های زیست محیطی برای تحقق بخشیدن به این شعار کلیدی است. وی افزود: امروزه محیط زیست در جهان، کشور و در استان ما با چالش های مهمی در گیر است و می بایستی تمامی آحاد جامعه برای حفظ محیط زیست تلاش کنند و نیز تشکل های زیست محیطی می توانند گامهای موثری بردارند.

قاسمی با بیان اینکه توسعه پایدار در حقیقت ایجاد تعادل میان توسعه و محیط‌ زیست است گفت: توسعه پایدار علاوه بر محیط زیست به جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز توجه دارد.

وی گفت: برای جلوگیری از نابودی محیط زیست بایستی همه انسانها و تصمیم گیران در ابعاد جهانی ، ملی و بویژه در سطح محلی  این واقعیت مهم را دریابند که پیشرفت و توسعه باید روندی پایدار داشته باشد و از ثمرات آن نه تنها نسل های حاضر که نسلهای آینده نیز بهره مند شوند و در این خصوص وظیفه سمن های زیست محیطی برای آگاه سازی و آموزش جوامع محلی بسیار موثر و سنگین است.

قاسمی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست افزود: حفاظت از محیط زیست برای اقتصاد ، جامعه و تامین رفاه تمامی انسانها اهمیت دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان فعالیت سازمان‌های مردم ‌نهاد و فعالان محیط زیستی را در حفظ محیط زیست موثر دانست و خاطرنشان کرد: افزایش سطح آگاهی‌های زیست ‌محیطی در میان مردم به‌ ویژه در بحث آتش‌سوزی جنگل‌ها و اعلام همکاری داوطلبانه سازمان‌های مردم‌ نهاد و جوامع محلی مهم‌ترین اولویت ضرورت حفاظت از محیط‌ زیست استان به‌ ویژه مناطق جنگلی در این فصل است.

در پایان با اهدا لوحی از تلاشهای تعدادی از تشکل های زیست محیطی تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات