جمع آوری ۲۰۰ تن پسماند عمرانی و نخاله در غرب استان تهران

جمع آوری ۲۰۰ تن پسماند عمرانی و نخاله در غرب استان تهران


به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران شیدا اکار با اعلام این خبر گفت : از جمله برنامه هایی که به مناسبت هفته محیط زیست در شهرستان ملارد برگزار شد اجرای چندین برنامه پاکسازی نخاله های ساختمانی و عمرانی در سطح روستاهای شهرستان بود که طی هماهنگی با دستگاه های مختلف انجام پذیرفت و در آن بیش از ۲۰۰ تن پسماند عمرانی و نخاله از سطح روستاها جع آوری و پاکسازی شد.

وی همچنین اظهار داشت: خوشبختانه طرح پاکسازی روستاهای شهرستان ملارد با همکاری ارگان های مرتبط از جمله دهیاری ها مورد استقبال مردم و دوستداران محیط زیست قرار گرفته و اجرای آن در تمام روستاها جزء اهداف اصلی و برنامه های پیش روی این اداره است .

اکار در ادامه افزود: باعنایت به اینکه دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور باید نقطه ثقل هدفگذاری دربرنامه های زیست محیطی باشند، درهمین راستا باتوجه به محدودیت های ناشی از بحران بیماری کرونا ،این اداره باهدف افزایش آگاهی وترویج فرهنگ حفظ محیط زیست اقدام به برگزاری دوره آموزش مجازی با مضمون "بازیافت پسماند درمنازل برای حفظ محیط زیست" ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی کرد که دراین دوره آموزشی، موضوعاتی درخصوص پسماند و انواع آن، بازیافت پسماند و راهکارهای بازیافت پسماند و ... به صورت ساده و عملی ارائه شد .

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اشاره به پایش ویژه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی و  همچنین پایش مرکز نگهدای حیات وحش صفادشت درهفته محیط زیست، عنوان کرد: بازدید از مراکز معاینه فنی شهرستان، پاکسازی شهرک صنعتی صفادشت، آموزش چهره به چهره مدیریت پسماند برای عموم مردم درکنار توزیع ظروف یکبار مصرف گیاهی و تجدید پذیرباهدف ترویج فرهنگ کاهش مصرف ظروف پلاستیکی ورسیدگی به شکوائیه های مردمی نیز ازجمله اقدامات انجام شده در این هفته بود .

وی در پایان از اعلام جرم برعلیه متصدیان تولید زغال به صورت غیر مجاز دراین شهرستان خبر داد وگفت: پرونده این متخلفین برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شده که نتیجه پس از صدورآراء مربوطه اعلام خواهد شد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات