باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرچمدار ارتقای فرهنگ عمومی باشد

باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرچمدار ارتقای فرهنگ عمومی باشد

سعید ابریشمی‌راد در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی، با اشاره به تغییر ساختار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از سازمان‌های مشمول 84 به 54 و تعیین مدیریت‌های تخصصی و جداگانه گفت: پیش از این مفهوم فرهنگی و اجتماعی به هر حرکتی و اقدامی در عرصه اجتماعی اطلاق می‌شد اما در ساختار جدید سازمان موضوعات اجتماعی و فرهنگی و هنری در عین انسجام و یکپارچگی دارای مرز مشخص فعالیت از بعد تخصصی هستند.

وی اضافه کرد: در ساختار نو، مدیریت هنری و فرهنگی با شرح خدمات مشخص و نگاه ویژه به مقوله هنر و نیز تأثیری که هنر در انتقال فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی باید برعهده بگیرد نقش‌آفرینی می‌کند.

شهردار کاشان، با تأکید بر اینکه فرهنگ آن چیزی نیست که بیان می‌‎شود بلکه آن صورتی است که در رفتار متجلی می‌گردد گفت: اغلب متولیان فرهنگی فقط شعار داده و به تعریف واژه‌های خوب می‌پردازند اما اثر فرهنگ باید در رفتارها آن هم رفتارهای اجتماعی منعکس شود.

ابریشمی‌راد، منشأ شکل‌گیری فرهنگ را در آداب و رسوم و ارزش‌های نهادینه شده در جامعه دانست و بیان کرد: مشکلی در شناخت و آشنایی با این ارزش‌های فرهنگی وجود ندارد بلکه مسئله اصلی روش عرضه و انتقال این باورهاست. ▫️وی با بیان اینکه هیچ ابزاری مانند هنر در انتقال ارزش‌های فرهنگی موثر نیست گفت:وظیفه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای استفاده از این ابزار قدرت‌مند در تزریق و نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل بومی، ملی و دینی بسیار حائز اهمیت است.

ابریشمی‌‌راد، با اشاره به فعالیت مدیریت اجتماعی در کنار بخش فرهنگی و هنری ، تنها توسعه‌ای را پایدار خواند که مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشد و افزود:بنابر اعتقاد کارشناسان، مفهوم توسعه در مدیریت شهری در توسعه ظرفیت‌های اجتماعی خلاصه می‌شود اتفاقی که از طریق شناسایی این پتانسیل و به خدمت درآوردن آن در راستای اهداف شهر محقق می‌گردد.

وی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را به دلیل بهره‌مندی از عمده زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی نظیر 9 مجموعه فعال فرهنگی،زمین‌‌های ورزش و خانه‌های تاریخی و نیز پایگاه‌های دارای قابلیت نفوذ فراوان در مناطق مختلف جزو برخوردارترین سازمان‌های شهرداری دانست و بر سنگین بودن مسئولیت این سازمان متناسب با این سرمایه‌ها در اثرگذاری اجتماعی و فرهنگ‌سازی عمومی تأکید کرد.

شهردار کاشان، با تأکید بر اینکه تبیین و تصویرسازی هر فعالیت و فرآیند اجرایی در شهر باید در حوزه شهروندی سازمان صورت گیرد گفت: رسالت معرفی شهرداری به جامعه در حوزه آموزش شهروندی سازمان است به عبارت دیگر ذهنیت اقشار جامعه از نقش‌آفرینی شهرداری باید بر مبنای اقدامات این حوزه شکل گیرد.

وی، ضمن ابراز خشنودی از برنامه‌ریزی وسیاست‌گذاری مناسب در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بر لزوم تلاش و جدیت بیشتر در زمینه عملکرد و اجرا با توجه به ظرفیت‌های موجود تأکید کرد. ▫️شایان ذکر است در این مراسم محمدحسین واحدیان به عنوان سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری معرفی گردید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات