طرح تبلیغاتی «کرمان باشکوه»

طرح تبلیغاتی «کرمان باشکوه»

در نشست کمیسیون گردشگری و اصناف با معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان طرح تبلیغاتی «کرمان باشکوه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با بیان این که فعالیت در حوزه گردشگری شهری به کار مشترک سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مرتبط است گفت: کرونا فرصتی برای بسترسازی در زمینه جذب گردشگر فراهم کرده تا کرمان به خوبی معرفی شود.

سیدمحمدرضا میرحسینی ارزیابی طرح قبل و بعد از اجرا را ضروری عنوان و تاکید کرد: ارائه ارزیابی ها به شورا و بررسی آن در دو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی لازم است.

وی با بیان این که شهر کرمان از منظر طبیعی و تاریخی غنی است اظهار داشت: همه دستگاه ها باید در معرفی شهر کرمان گام های بلندی بردارند.

میرحسینی با اشاره به طرح «کرمان باشکوه» تصریح کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای معرفی کرمانی است که با هر جستجوی اینترنتی غیرمنصفانه مطرح می شود.

وی آثار تاریخی استان کرمان را منحصر به فرد عنوان و تاکید کرد: با این حال اما شهر کرمان به عنوان پیشانی استان در حد و اندازه های شایسته معرفی نشده است.

به گفته میرحسینی فاز اول عملیات طرح «کرمان باشکوه» ظرف مدت 9 ماه اجرا شده و بهره برداری کامل آن تا نوروز 1400 به سرانجام می رسد.

سپس حسین چناریان با بیان این که جستجوی کرمان در اینترنت اطلاعات کاملی ارائه نمی دهد گفت: مهم این است این طرح چقدر می تواند آگاهی و اطلاعات بین المللی را نسبت به شهر کرمان افزایش دهد.

وی برندسازی را مهم ترین هدف این طرح دانست و افزود: پیشنهاد می شود اصطلاحی انتخاب شود که با اهداف شهرداری در زمینه تقویت گردشگری همخوانی بیشتری داشته باشد.

چناریان تبلیغ تولیدات صنایع دستی و غذایی یکی دیگر از راهکارهای معرفی کرمان عنوان و تصریح کرد: هر اقدامی که کرمان را به شایستگی به جهانیان معرفی کند پسندیده و مورد تایید است.

منصور ایرانمنش نیز انتخاب عنوان برای این طرح را مهم عنوان کرد و خواستار طرح نام های بیشتر از سوی کارشناسان شد.

در ادامه زهرا لری نقش ارتباطات بین الملل روابط عمومی ها را یادآور شد و گفت: نباید مشارکت روابط عمومی ها در زمینه تویت گردشگری به منزله موازی کاری باشد.

همچنین احمد حسن زاده توجه به گردشگری را یک فعالیت فرابخشی دانست و گفت: لازم است هشت کمیسیون شورا درگیر این مسئله مهم شوند.

در ابتدای این نشست، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار با اشاره به جزییات طرح «کرمان باشکوه» گفت: یک حرکت عمومی در شهر کرمان برای معرفی جاذبه های گردشگری راه افتاده است.

محمد جهانشاهی با بیان این که تنها دو نهاد میراث فرهنگی و شهرداری برای بازاریابی گردشگری فعالیت کردند افزود: تاکنون انتخاب عنوان برای گردشگری کرمان سلیقه ای و بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی بوده است.

وی این طرح را دغدغه ای اجتماعی از سوی چند جوان کرمانی عنوان و بر نتیجه آن تا نوروز 99 تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات