رشد ۳۰ درصدی صادرات سیمان در مازندران

رشد ۳۰ درصدی صادرات سیمان در مازندران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل کارخانه سیمان مازندران گفت: میزان صادرات سیمان در بزرگترین واحد تولید سیمان استان طی هفت ماه اخیر از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمید یوسفی بعد از ظهر شنبه در حاشیه بازدید عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کارخانه سیمان مازندران افزود: این کارخانه در گذشته صرفا به کشور آذربایجان صادرات داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون صادرات سیمان مازندران از طریق بندرامیرآباد بهشهر به کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان نیز انجام می شود.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه سیمان مازندران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن سیمان در مازندران تولید شده است، تصریح کرد: میزان تولید این محصول در هفت ماهه امسال از رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

یوسفی با بیان اینکه افزایش تولیدات و صادرات کارخانه سیمان مازندران در حالی صورت می گیرد که بازار سیمان کشور با رکود در فروش مواجه است، یادآور شد: افزایش فروش سیمان و کلینکر در این واحد تولیدی به واسطه افزایش کیفیت محصولات این کارخانه است.

وی با اعلام اینکه میزان تولید سیمان و کلینکر این واحد تولیدی استان در هفت ماهه امسال بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن بوده است، افزود: مجموعا ۵۵۰ هزار تن سیمان و کلینکر در هفت ماهه امسال به کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان صادر شده است.

یوسفی از رشد ۳۰ درصدی صادرات سیمان این واحد تولیدی هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بخش عمده ترانزیت کالا در بندر امیرآباد بهشهر از طریق محصولات تولیدی کارخانجات سیمان مازندران ترانزیت می شود.

دکتر علی اصغر یوسف نژاد درادامه از مراحل خط تولید کارخانه سیمان مازندران بازدید کرد.

    نظرات