موسوی زاده:شوراها در رسیدن به توسعه پایدار نقش به سزایی دارند

موسوی زاده:شوراها در رسیدن به توسعه پایدار نقش به سزایی دارند

مدیران دولتی برخورد مناسبی با اعضای شوراها ندارند افزایش سرعت شیوع کرونا در استان خوزستان
موسوی زاده با اشاره به اینکه مدیران دولتی رفتار مناسب و برخورد خوبی با اعضای شوراهای شهر ندارند. گفت: هنوز هیچ‌کدام از اعضای شوراها در کمیسیون‌های مجلس دعوت نشده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها بابیان اینکه ایجاد شورای شهر باعث ایجاد نظام عدم تمرکزی شده است. گفت: شورای شهر تک‌بعدی نبوده و وظایف متعددی در حوزه‌های مختلف دارد و در حفظ توسعه پایدار شهر و روستا نقش‌آفرینی ویژه‌ای دارد. .
وی افزود: ارزش و جایگاه شورا در کشور و برای مردم و مسیٔولان مشخص است اما متأسفانه مدیران دولتی رفتار مناسب و برخورد خوبی با اعضای شوراهای شهر ندارند. .
موسوی زاده با یادآوری این نکته که چند سالی است که انتخابات شوراها با ریاست جمهوری هم‌زمان شده گفت: هرچند این موضوع باعث صرفه‌جویی اقتصادی شده اما در حین شمارش آرا مشکلاتی به وجود می‌آید. .
وی به موضوع طرح‌های معطل‌مانده نیز پرداخت و اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی است که شوراها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مربوط به لوایح متعددی است که در کمیسیون شوراهای مجلس مانده است. .
وی با انتقاد از اینکه بعد از گذشت ۲.۵ سال از عمر شورای پنجم در کشور هیچ‌کدام از اعضای شوراها در کمیسیون‌های مجلس دعوت نشده‌اند و این موضوع در شأن و جایگاه شوراها نیست. گفت: ما توقع داریم این نهاد بتواند در زمان وقوع اختلاف میان شهرداری‌ها و شوراهای شهر بتواند میانجیگری کرده و مشکل را داوری کند تا مشکل هر چه سریع‌تر حل شود
موسوی زاده افزود: در شش برنامه توسعه گذشته هیچ اصلی به مدیریت شهری و شوراهای شهر اختصاص نیافته است که توقع داریم در برنامه هفتم توسعه این موضوع موردتوجه قرار گیرد. .
وی به حاد شدن اوضاع کرونا در استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در این استان وضعیت قرمز اعلام شده است و توقع داریم اعضایی از ستاد کرونا در خوزستان مستقر شوند و یا اینکه برای این استان تصمیم‌گیری ویژه‌ای شود

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات