شاهنامه و فردوسی باید به میان مردم بیاید/ آشنایی  ...

شاهنامه و فردوسی باید به میان مردم بیاید/ آشنایی ...

شاهنامه و فردوسی باید به میان مردم بیاید/ آشنایی با ظرفیت‌های توس و فردوسی نیازی مبرم و شایان توجه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، جمعی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات منطقه‌های 10، 11 و 12 شهرداری مشهد از جلوخان و همچنین آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی بازدید کردند.

سیدمسعود ریاضی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه آشنایی عموم مردم با توس، شاهنامه و حکیم سخن، فردوسی بزرگ، همیشه یکی از دغدغه‌های ما بوده و پیوسته به آن توجه داشته‌ایم، اظهارکرد: یکی از راهکارهایی که می‌توان با بهره‌گیری از آن گام اساسی در جهت ارتقاء و افزایش آگاهی و اطلاع مردم در این خصوص برداشت، استفاده از نمایندگان مردم در سطح محلات هستند.

وی افزود: به‌واسطه بازدید جمعی از اعضای شوراهای اجتماعی محلات مناطق 10 و 11 و 12 شهرداری، فرصتی پیش آمد تا جمعی از شهروندان مشهدی با جلوخان آرامگاه فردسی، توس، بناهای تاریخی محدوده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری منطقه آشنایی بیشتری کسب کنند و بدون شک جمع‌بندی و برآیند چنین اقداماتی به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نواقص همیشگی ما این بوده که فردوسی و شاهنامه، بین قشر فرهیخته و متخصصان و ادیبان و اساتید ادبیات و ... بوده است؛ فردوسی از این انحصار باید خارج شود و در بین آحاد مردم قرار گیرد.

ریاضی افزود: این مهم، یعنی آوردن فردوسی و شاهنامه در بین عموم، از طرق مختلفی قابلیت تحقق دارد که یکی از آنها آموزش در مدارس بوده است؛ اقدامی که خوشبختانه سال گذشته محقق شد و اموزش شاهنامه در دستورکار مدارس مشهد قرار گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و شوراهای اجتماعی محلات و ... است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات