برخی از مسافران مترو نکات ایمنی پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نمی کنند

برخی از مسافران مترو نکات ایمنی پیشگیری از شیوع کرونا را رعایت نمی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن مرادی افزود: کارکنان مترو به لحاظ حقوقی نمی‌توانند با کسی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک برخورد فیزیکی یا قهری انجام دهند. کارکنان و نیروهای سازمان مترو شیراز که در ایستگاه‌ها مستقر هستند تنها می توانند به کسانی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر زبانی دهند.
وی اضافه کرد: برای ورود به ایستگاه قطار شهری شیراز تنها داشتن بلیت الزامی است که آن هم بصورت مکانیزه کنترل می شود و شهرداری شیراز برای اجباری بودن استفاده از ماسک در حین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هیچ اختیار و ابزار قانونی ندارد.
رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز معتقد است که برای جلوگیری از ورود مسافرانی که ماسک ندارند و یا نکات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، نیاز به حضور پلیس مترو در این کلانشهر است.
وی ادامه داد:‌ در حال حاضر پلیس مترو در شیراز وجود ندارد و زیرساخت استفاده از این ظرفیت تنها در پایتخت فراهم شده و اکنون پلیس مترو در تهران فعالیت می‌کند.
مرادی بیان کرد:‌ هرچند که ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از کرونا ماسک زدن حین استفاده از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی را اجباری اعلام کرده اما در حال حاضر اختیارات قانونی برای اجرای آن در شیراز وجود ندارد.
او عنوان کرد: پیرو ابلاغیه ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از کرونا،ماسک و تجهیزات بهداشتی در ایستگاه‌های مترو شیراز بفروش می‌رسد و توصیه های لازم برای رعایت این مساله نیز با استفاده از علائم هشدار دهنده و تبلیغات محیطی در حال انجام است.
رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اظهار داشت: علائم هشداردهنده برای رعایت فاصله گذاری بصورت یک در میان بر روی صندلی‌های ایستگاه ها و واگن های مترو شیراز نصب شده است.
وی همچنین گفت:‌ پیش از شیوع کرونا روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر از مترو شیراز برای جابجایی در سطح این کلانشهر استفاده می‌کردند اما در حال حاضر این آمار به حدود ۳۰ هزار مسافر در روز کاهش پیدا کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات