تفویض اختیار به کارمندان منجر به افزایش سرعت کار و رضایت ارباب...

سرپرست گروه توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: تفویض اختیار به کارکنان دو مزیت به همراه دارد یکی اینکه سرعت کار را بالا برده و رضایت ارباب رجوع را به همراه دارد همچنین خلاقیت را در بین کارکنان افزایش می دهد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، سمیه سلیمانی در جلسه شورای مدیران آب استان اظهار کرد: از آنجا که در گذشته ایران نظام ارباب-رعیتی و خان سالاری وجود داشته همچنان نیز این پیش زمینه و ذهنیت وجود داشته که مانع از گسترش روحیه مشارکتی در سازمانهای  دولتی شده است ؛ بنابراین زمانی که مدیران ، بدون اعطای اختیار به تیم خود وظایفی را ابلاغ می نمایند درواقع خلاقیت را از آن ها سلب می کنند. این درحالیست که شرکت ها و سازمان های برتر دنیا با سرعت و انعطاف بالا مسائل خود را با تغییر در سبکهای مدیریتی خود حل و فصل  می نمایند .

سلیمانی ادامه داد: نکته دیگر این است که متأُسفانه در ایران سرعت تغییر رفتارها  منطبق با سرعت پیشرفت تکنولوژی نبوده همچنان که ملاحظه  می شود روند کاغذ بازی به صورت فیزیکی حذف شده اما همین روند به صورت الکترونیکی در اتوماسیون اداری وجود داشته که موجب بروز اتلافهای  سازمانی گردیده است. در این راستا نیاز است تا برخی از فرایندهای زاید اداری حذف شده و از فاکتور قدرت مند تفویض اختیار استفاده شود .

سرپرست گروه توسعه مدیریت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه اعطای اختیارات به تیم های عملیاتی که کف کار هستند می تواند موجب افزایش روحیه مشارکتی و پرورش خلاقیت در بین آنان شده و در نهایت این موتور محرکه ها می توانند مسائل اصلی سازمان را به راحتی و در حداقل زمان ممکن حل و فصل نمایند .

وی درانتها ضمن ارج نهادن به روحیه مشارکتی مدیریت ارشد سازمان از ایشان به خاطر گسترش این الگوی درست در بین مدیران خود قدردانی و تشکر کرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات