دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با رئیس دادگستری کل استان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل بهمراه معاون حفاظت و بهره برداری و مدیر دفتر حقوقی شرکت در دیدار با حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی طی جلسه ای در دفتر ایشان در خصوص وضعیت منابع آبی استان گفتگو کردند.

افشاری در ابتدای این دیدار،ضمن ارائه آمار بارندگی تا مورخ 15 خرداد 96 گفت: 360 میلی متر بارندگی تا دیروز ثبت شده که این میزان بارش در سال گذشته 415 میلی متر بود ولیکن در دراز مدت تغییرات بارندگی ها مثبت است .

وی ضمن اشاره به میزان تبخیر بیش از 70 درصدی روان آبها ،اظهارداشت : متوسط افت آب دشت های استان که سالانه حدود 71 سانتی متر است در هر دشت ، متفاوت و متغیر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، با بیان این مطلب که در طی دو سال اخیر حدود 30 سانتی متر از افت آب زیرزمینی دشتها جبران شده است،افزود:برداشت کمتر و ورودی بیشتر عامل اصلی این کاهش افت بوده و امیدواریم با ادامه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان و ادامه بارندگی ها افت آب این دشتها تعدیل گردد.

افشاری آمار پرونده های ثبت نام شده و در حال رسیدگی کمسیون آبهای زیرزمینی استان را 3992 مورد ذکر کرد و گفت: از سال 91 دو سال برای ثبت نام چاههای فاقد پروانه فرصت داده شده بود.

رئیس هیت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان،با اشاره به تعداد چاههای غیر مجاز گفت: طبق بررسی های بعمل آمده تا کنون، تعداد چاههای فاقد پروانه ثبت نام نشده حدود 3041 حلقه می باشد و 2347 مورد نیز جهت تعیین تکلیف در دست بررسی هستند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این دیدار گفت: پیگیری و نظارت بر چاههای مجاز و غیر مجاز با ثبت دقیق آمار در سامانه شرکت آب منطقه ای امری ضروری است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با تاکید به برخورد با متخلفین و استفاده  نندگان غیر مجاز چاهها ، افزود:استفاده غیر مجاز از منابع آب زیر زمینی ممنوع است و شرکت آب منطقه ای باید در این خصوص به وظیفه قانونی خود عمل کند.

وی با اشاره به تعداد چاههای فاقد پروانه و غیر مجاز که در استان فعال و مورد بهره برداری قرار می گیرند اظهار کرد :ضروری است کنترل و نظارت بر این چاهها و اقدامات حاکمیتی  با اولویت  در دستور کار شرکت آب منطقه ای  قرار گیرد .

رئیس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد: حفاظت و مدیریت صحیح استفاده از آب های زیر زمینی  یک وظیفه قانونی است و کوتاهی در این امر پذیرفتنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده های آب زیرزمینی مقرر گردید تعداد اعضای قضایی کمیسیون از ۴ نفر به ۶ نفر افزایش یافته و متعاقبا جلسات کمیسیون نیز به 6 روز در هفته افزایش یابد تا تعداد بیشتری از پرونده ها مورد رسیدگی و تعیین تکلیف قرار گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات