مراسم اختتامیه مسابقات مجازی ضیافت بهاری برگزار شد

مراسم اختتامیه مسابقات مجازی ضیافت بهاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه هفت این مراسم شنبه عصر با حضور معصومی شهردار منطقه هفت، جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، رضایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه چهار، محمدی مدیر آموزشگاه بزرگمهر و خانواده های شرکت کنندگان این مسابقات در سالن اجتماعات شهرداری منطقه هفت برگزار شد.
شهردار منطقه ۷ در این مراسم با بیان اینکه آرامش شهروندان در گروی ایجاد تعاملات اجتماعی است، گفت: شهرها بر اساس مطالعات و نقشه‌های جامع شهری ساخته می‌شوند اما اینکه تا چه اندازه شهروندان در این شهر و محلات شکل گرفته شده می توانند به آرامش برسند به تعاملات اجتماعی شهروندان با یکدیگر ارتباط دارد.
معصومی با اشاره به تبعات آشکار و پنهان کرونا در جامعه ایران نیز گفت: مردم در دوران قرنطینه برای حفظ جان خود و دیگران در خانه ماندند اما در مواردی باعث ایجاد مشکلات روحی و افسردگی نیز گردید و این نشان دهنده این است که تعاملات اجتماعی می تواند باعث جلوگیری از بسیاری مشکلات باشد.
این مقام مسوول با بیان این مطلب که تعاملات اجتماعی سازنده اخلاقیات و ارتباطات است، افزود: هرچه جامعه آگاه و اهل مطالعه‌ای در اختیار داشته باشم فرهنگ عمومی ارتقا یافته و با چالش‌های کمتری روبه‌رو خواهیم بود.
شهردار منطقه ۷، فاصله گرفتن از مضامین فرهنگی و هنری را یک آسیب جدی برای جامعه ارزیابی کرد و گفت: سخنان بزرگان ما سرشار از آیات الهی و پندهای حکمت‌آمیز و مضامین روح‌نواز بود ولی متاسفانه در شرایط حاضر کمتر از این محتواهای ارزشمند استفاده می‌کنیم و از معنویت فاصله گرفتیم.
وی با طرح این پرسش که آیا به فراخور بزرگ شدن شهرها و افزایش جمعیت مشمول تعالی هنری و فرهنگی هم شده‌ایم، تصریح کرد: باید مبانی رفیع فرهنگی را در زندگی روزمره مردم بگنجانیم و هر یک از شهروندان توسعه‌دهنده اخلاقیات باشند و این‌گونه برنامه می‌تواند زمینه‌ساز جهان شمول شدن هنر بوده و دستاوردهای رفیع آن را مهیا کند.
معصومی از تلاش‌های گسترده شهرداری منطقه ۷ شیراز در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی و بهسازی محلات خبرداد و گفت: تلاش داریم ارتباط شهروندان بر مبنای اخلاقیات و منطق استوار شود تا بدین‌وسیله شاهد گسترش مهارت‌های زندگی در جامعه باشیم.
مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با بیان این مطلب که با شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی شهرداری شیراز تعطیل نشده است بلکه  در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توانستیم تهدید کووید-۱۹ را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: در دوران قرنطینه توانستیم فعالیت‌های فرهنگی شاخصی را در راستای استعدادیابی و پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به مرحله اجرا درآورده و از ظرفیت‌های فضای مجازی بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم.
جعفری با قدردانی از فعالیت‌های مدیریت مجتمع آموزشی بزرگمهر در برپایی رویدادهای فرهنگی نظیر مسابقات مجازی ضیافت بهاری رمضان گفت: فعالیت فرهنگسرای شهروند در آینده نزدیک آغاز خواهد شد که این فرهنگسرا برنامه‌های حضوری و مجازی متنوعی را برای اهالی شریف این منطقه و علاقه‌مندان تدارک دیده است.
الله‌یار رضایی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز نیز در این مراسم گفت: در دوران شیوع کورنا آموزش‌های مجازی ایران سرآمد جهانیان بوده است و جامعه ایران انسانیت این ملت فرهنگ‌دار را به رخ کشیده است.
وی بیان کرد: اگرچه کیفیت کلاس‌های حضوری و مجازی قابل مقایسه نیست، ولی معلمان و آموزگاران به جای ۵-۶ ساعت تدریس در کلاس، از بامداد تا پاسی از شب از طریق فضای مجازی به اشکال مختلف مشغول تدریس بودند که این مسئله رضایت والدین و دانش‌آموزان را در پی داشت.
رضایی با قدردانی از تعاملات گسترده مجموعه شهرداری شیراز با آموزش و پرورش گفت: در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ کشورهای مدعی فرهنگ دست به غارت مغازه ها و اموال یکدیگر زدند در حالی که ایرانیان با حمایت از آسیب دیدگان کرونا توانستند انسانیت را به رخ جهانیان بکشانند و ثابت کنندکه فرهنگ ما برتر از فرهنگ دیگر کشور ها است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز در ادامه با قدرانی از خلاقیت‌های مجتمع آموزشی بزرگمهر در برپایی مسابقات مجازی ضیافت بهاری رمضان گفت: آموزشگاه‌ها باید در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری گام‌ها استواری بردارند تا بدین‌وسیله امکان همراهی کودکان و والدین در جهت ایجاد تعاملات بیشتر و تولید محتوا همراه شود.
فاطمه محمدی، مدیر مجتمع آموزشی بزرگ‌مهر شیراز نیز در این مراسم گفت: مسابقات مجازی ضیافت بهاری رمضان با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی در بستر خانواده در دوران قرنطینه طراحی شده است.
گفتنی است این مسابقه با شرکت ۲۰۰ خانواده در ۶ حوزه از جمله دابسمش روز معلم، بفرمایید افطار،معماهای قرآنی، استعداد یابی، روزنامه دیواری و مسابقه کاشت سبزی با هدف همدلی و مشارکت اعضای خانواده و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط شهرداری منطقه هفت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز و همکاری نوسه آموزشی بزرگمهر برگزار شد و به نفرات اول تا پنجم جوائز نقدی اهداء گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات