وضعیت طرح ساماندهی سیلاب‌های شهر کرمان بررسی شد

با حضور شهردار کرمان؛

وضعیت طرح ساماندهی سیلاب‌های شهر کرمان بررسی شد

طی نشستی با حضور شهردار کرمان، وضعیت طرح ساماندهی سیلاب‌ها و راه‌های ایمن‌سازی مسیر سیلاب‌های شهر بررسی شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، در این نشست شهردار کرمان با اشاره به این‌که سیلاب‌ها، بحران بزرگی برای شهر ایجاد می‌کند، گفت: جمع‌آوری و هدایت سیلاب‌ها نیازمند ظرفیت‌سازی بیشتری است و در این زمینه اقدامات عمرانی مؤثری باید انجام گیرد.

سیدمهران عالم‌زاده بر ضرورت ساماندهی سیلاب‌ها برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی تأکید کرد و افزود: اجرای پروژه‌های هدایت آب‌های سطحی برای مهار سیلاب‌ها، لازم و ضروری است و با هدف ساماندهی و کنترل سیلاب‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: لازم است جهت مدیریت بحران شهر در زمینۀ سیلاب‌های شهری، به شناسایی تأثیر عوامل طبیعی و ساختاری در برنامه‌ریزی‌های شهری بپردازیم و راهبردهای اجرایی مناسب برای مدیریت بحران سیلاب‌های شهری ارائه شود که نتیجۀ آن، سازماندهی مدیریت بحران در برنامه‌ریزی شهری و جلوگیری از ایجاد سیل و کاهش زیان‌های ناشی از آن خواهد بود.

در ادامۀ این نشست، دکتر بیت‌الله‌پور، مشاور طرح «ایمن‌سازی شهر کرمان در مقابل سیلاب» توضیحاتی پیرامون این طرح ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به انجام مطالعات پایه‌ای و تخصصی در این زمینه، کنترل سیلاب‌های ورودی به شهر کرمان و شناسایی نقاط بحرانی در سطح شهر و همچنین هدایت سیلاب‌ها به سمت نقاط ایمن را از اهداف این طرح برشمرد.

لازم به ذکر است؛ در این نشست که با حضور سرپرست معاونت‌های حمل‌ونقل و امور زیربنایی و خدمات شهری شهرداری و مشاوران طرح «ساماندهی سیلاب‌های شهر کرمان» برگزار شد، شهرداران مناطق پنج‌گانه نیز ضمن معرفی نقاط بحرانی در نقاط مختلف شهر، پیشنهاداتی جهت رفع مشکل آب‌گرفتگی در معابر ارائه کردند.

مناقصۀ مطالعات کنترل سیلاب‌های شهر کرمان، به روش QCBS (حداقل قیمت و حداکثر کیفیت) اسفندماه 98 بین هفت مشاور قدر کشور برگزار شد که شرکت مهندسین مشاور ایده‌پردازان، برنده مناقصه شد.

مطالعات این طرح تاکنون، 60 درصد پیشرفت دارد و قرار است تا پایان شهریورماه به پایان برسد.

این مطالعات در دو حوزۀ برون‌شهری، شامل ایمن‌سازی شهر کرمان در مقابل سیلاب‌های ورودی، و درون‌شهری، برای حل مشکلات مربوط به نقاط بحرانی داخل شهر، انجام می‌شود.

م.ا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات