رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور و تاکید بر پیشرفت ۲۵ درصدی عمر ساختمان ها

رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور و تاکید بر پیشرفت ۲۵ درصدی عمر ساختمان ها

http://www.bananews.irرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر ارتقای کیفیت ساخت و ساز گفت: عمر ساختمان‌های کشور اکنون ۲۵ درصد کشورهای پیشرفته بوده و این قابل قبول نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمهدی هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی خراسان شمالی با بیان اینکه در ساخت و سازها باید به ترتیب به کیفیت، سرعت و هزینه‌ها توجه شود، اظهار داشت: این در حالی است که در برخی از ساخت و سازها موضوع هزینه‌ها به عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار گرفته و این سبب وارد شدن خسارت به کیفیت ساخت و سازها می‌شود.

وی این رویکرد را ناشی از ضعف فرهنگی برشمرد و گفت: ساخت و سازها نماد اقتصاد، پیشرفت، امنیت، بهداشت و رفاه است، از این رو باید در ساختمان سازی به این موضوعات توجه شود.

هاشمی ارتقای ساخت و ساز و تبیین ضرورت‌های این حوزه را یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی در استان‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در کشور و خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای تلاش شود تا کیفیت ساخت و سازها ارتقا و عمر ساختمان‌ها افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور یادآور شد: البته با فعالیت‌های انجام شده در کشور عمر ساختمان افزایش یافته است اما باید باز هم در این مورد بیشتر تلاش شود.

وی همچنین بر توجه به اصالت‌ها و نمادهای اسلامی، ایرانی در طراحی ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی مبنی بر تقویت و کارآمد کردن نظام مهندسی کشور باید به گونه‌ای پیش رفت که اعتماد مردم و اصالت اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها بیشتر شود.

هاشمی با بیان اینکه مسکن، اشتغال و هدفمند کردن یارانه‌ها از رئوس برنامه‌های نظام است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی در تمام این برنامه‌ها نقش داشته و تأثیرگذار است.

 

 

    نظرات