آرام‌سازی بستر سیل در آذربایجان غربی

آرام‌سازی بستر سیل در آذربایجان غربی

http://www.bananews.irمدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی آرام‌سازی بستر سیل را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا رحمان‌زاده اظهار داشت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای احیای ادوات خفته اداره کل راه و ترابری آذربایجان غربی نیاز است و واگذاری این میزان اعتبار نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی باید در این زمینه هزینه کند، تصریح کرد: توجه هر چه بیشتر به این ادوات می‌تواند سبب مدیریت بهتر حوادث غیرمترقبه باشد.

این مسئول با اشاره به نیاز این اداره کل در زمینه مواجهه با بحران، افزود: آذربایجان غربی نیازمند خرید دو دستگاه دوربین نظارت‌ تصویری است چرا که سیستم نظارت تصویری برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود که بر این اساس می‌توان به صورت آنلاین هر نقطه از منطقه را مشاهده کرد.

رحمان‌زاده ادامه داد: اعتباری که برای اداره کل راه و ترابری تخصیص می‌یابد برای پروژ‌ه‌های جدید است و برای پروژه‌هایی که خسارت می‌بینند اعتباری تخصیص نمی‌یابد.

وی آرام‌سازی بستر سیل را از دیگر مواردی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: برای این منظور در طراحی پل‌ها و ابنیه با مشاوران صحبت شده تا براساس استانداردها اقدام کنند.

این مسئول اعلام کرد: برخی مسیرها آرام‌سازی و بسترسازی نمی‌خواهند و سعی شده پیمانکارها با هماهنگی سازمان آب،‌ ابنیه و پل‌ها را طراحی و احداث کنند.

مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان باید در این زمینه بیشتر تلاش کند، افزود: حمایت‌های مالی ستاد مدیریت بحران برای نگهداری این دستگاه‌ها در چند سال گذشته محقق نشده است.

 

 

    نظرات