تخصیص ۲۰ میلیون یورو برای اجرای طرح شبکه آبیاری سد گلورد

تخصیص ۲۰ میلیون یورو برای اجرای طرح شبکه آبیاری سد گلورد

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: تاکنون ۲۰ میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرا و تکمیل طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد مازندران تخصیص یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'رمضان طهماسبی' شبانگاه روز شنبه در جریان بازدید یک هیات از بانک توسعه اسلامی از روند اجرایی این طرح در شهرستان نکا، مجموع تسهیلات در نظرگرفته شده بانک توسعه اسلامی برای اجرا و تکمیل طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد را ۳۸ میلیون یورو ذکرکرد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد در زمان حاضر را ۵۶ درصد اعلام کرد و اظهارداشت: در راستای اجرای این طرح، آب مورد نیاز ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نکا و بهشهر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با عنوان اینکه، هیات اعزامی از بانک توسعه اسلامی از روند اجرای طرح یاد شده ابراز رضایت کرده است، گفت: طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد مطابق با برنامه زمانبندی شده بانک توسعه اسلامی درحال اجراست.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تعامل و همکاری بانک توسعه اسلامی، این طرح در برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد.

'شهزاد اکرم' ، سرپرست هیات اعزامی بانک توسعه اسلامی نیز با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد ، اظهار امیدواری کرد تا بقیه تسهیلات درنظر گرفته شده برای تکمیل این طرح در موعد مقرر تخصیص یابد و این بانک جهانی در این زمینه براساس قرارداد به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

هیات اعزامی از بانک توسعه اسلامی در مدت دو روز اقامت خود درمازندران از بخش های مختلف طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد از جمله سد انحرافی شاهبند و واحدهای عمرانی یک، سه، چهار و پنج این طرح بازدید و در هر مرحله توضیحات لازم توسط مدیر طرح ارایه و به سووالات هیات پاسخ گفته شد.

سد گلورد بر روی رودخانه نکارود در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شهر نکا در دست اجراست.

مازندران دارای ۱۴۷ شاخه رودخانه، یکهزارو ۷۹۸ سردهنه کشاورزی،۴۸ رشته قنات، ۶۲ هزار و ۸۶۶ چاه مجاز، هفت هزارو ۳۹۴ دهنه چشمه و ۷۲۹ قطعه آببندان است.

 

 

    نظرات