متن کامل پرسش هاي اسفندیار عشوری و پاسخ هاي شهردار در جلسه هفتاد و دوم شوراي اسلامي شهر ساري

متن کامل پرسش هاي اسفندیار عشوری و پاسخ هاي شهردار در جلسه هفتاد و دوم شوراي اسلامي شهر ساري

سوالات اسفندیار عشوري (در جلسه شماره 70 شورا):
1- حراست چشم شهرداري هست اما متأسفانه مشاهده مي شود دسترسي اين اداره به سيستم هاي مالي و شهرسازي را قطع کرده اند. اين وظيفه ذاتي حراست است که در جريان اتفاقات بخش هاي مختلف سازمان باشد تا قبل از وقوع تخلف مقابل آن بايستد. من درخواستم اين است آقاي شهردار اين دسترسي را مجدداً براي مسئولان حراست فراهم نمايد.
2- شرکتي به نام آريا نيک فردوس اخيراً نامه اي با ادبيات دستوري به شهرداري ارسال نموده است، اين شرکت در نامه اش عنوان نموده قصد دارد تعداد 16 عدد اِلمان مناسبتي عيد نوروز را در راستاي زيباسازي شهر ساري به مبلغ نهايي 3 ميليارد و 200 ميليون ريال به اجرا درآورد و در اين راستا خواستار واگذاري اين پروژه از طريق ترک تشريفات شده است. اولاً چرا اين شرکت بدون ارائه هيچگونه جزئيات و طرحي به شهرداري مبلغ 320 ميليون تومان را درخواست مي کند و ثانياً چرا اين نامه در تاريخ 30 فروردين 98 يعني يک ماه بعد از عيد نوروز در شهرداري ثبت شده است؟ سوال اينجاست اگر اين شرکت اين کار را در شهر انجام داده، بر چه اساسي بوده، در کدام قسمت شهر صورت گرفته و چه نظارتي روي آن انجام شده است؟ اگر کار انجام شده و درخواست شرکت در 30 فروردين توسط شهردار دستور داده شده که خلاف قانون است چرا که شرکت رأساً اقدام به انجام پروژه کرده و بعد از آن درخواست داده که شهرداري هزينه ها را پرداخت نمايد. اگر هم اين مورد انجام نشده چگونه است که اين شرکت در نامه درخواست خود عنوان مي کند اين المان ها مربوط به عيد نوروز مي باشد و دستور شهردار روي آن هم زماني صادر شده که 30 روز از اين مناسبت گذشته است.
3- وزارت کشور و استانداري با ارسال نامه هايي تأکيد كردند در مقررات مالي شهرداري ها تهاتر پيش بيني نگرديده و تهاتر بدهي شهرداري با بدهکاران مبتني بر جواز قانوني نمي باشد، بر اين اساس شهرداري ها از انجام تهاتر منع شده اند. آقاي شهردار هم در زمان ورودش به شهرداري مخالف اين عمل بوده است اما مي دانيم که تهاترهاي زيادي در شهرداري در حال رخ دادن است متأسفانه تهاترهایي اخيراً در شهرداري انجام شده که توسط 4 بدهکار مختلف به شهرداري در يک مکان همچون سيتي سنتر توافق صورت گرفته و اين يک تهاتر کاملاً غيرقانوني است و من از شهرداري مي خواهم از اجرايي شدن اين توافق به طور جد جلوگيري کند.
4- صورتجلسه ي توافق با فردي در تاريخ 24 شهريور 98 به امضاء مي رسد و براي زميني کارشناس تعيين شده و 700 ميليون تومان ارزش گذاري مي شود. مي خواهند پروانه اي براي ايشان صادر کنند که ارزش آن 2 ميليارد و 300 ميليون تومان است. توافقنامه اي با ايشان امضا کردند، براي عقب نشيني کارشناس تعيين کردند و بابت آن يک ميليارد و 235 ميليون تومان کارشناسي صورت گرفته و در صورتجلسه قيد مي شود: در تاريخ 19 بهمن 98 توافق جديدي را انجام مي دهند. قيمت گذاري آن 12 ميليارد و 350 ميليون ريال تعيين و مقرر گرديد در قبال جمع بهاي املاک مذکور، شهرداري در الباقي ملک نسبت به صدور پروانه ساخماني به نام آقاي اردشير مدانلو و شرکاء با رعايت ضوابط و قوانين طرح تفصيلي و مقررات بافت کهن پس از عقب نشيني، يا از محل بدهي ماده صد يا تهاتر براساس ارزيابي کارشناس رسمي اقدام کند در صورتيکه در زمان صدور پروانه رعايت عقب نشيني الزامي است. متأسفانه شهرداري توافقي انجام داده که من شخصاً از آقاي رجبي پرسيدم شما حاضريد چنين توافقنامه اي را امضاء کنيد که ايشان پاسخ دادند، هرگز چنين کاري نخواهد کرد. ولي اين کار صورت گرفته و ما به اين حساب مي گذاريم که آقاي شهردار در امضاي اين نامه توجه لازم را نداشته است.
5- آقاي رجبي شهردار منطقه و مديرعامل چند سازمان در شهرداري بوده و قطعاً اشراف کاملي به دستورالعمل ها و ضوابط شهرداري دارد. ايشان قطعاً مي داند که آراي کميسيون بدوي و تجديد نظر ماده صد صادر مي شوند، نه شهردار و نه هيچ احد ديگري نمي تواند تغيير يا دخل و تصرفي در آن داشته باشد. تنها راه آن شکايت فرد در ديوان عدالت اداري است که پس از طرح در شعبه هم ارز منجر به صدور رأي مي شود اما توافقنامه اي را در روزهاي پاياني سال 98 با فردي تنظيم مي کنند و وقتي شهردار به کارشناس رسمي دادگستري دستور مي دهد که فلان ملک در جاده دريا و ماشين لکسوس را ارزيابي کنيد حتماً پرونده را مطالعه کرده و از محتوياتش خبر دارد و حتماً مي داند که پرونده رأي کميسيون تجديد نظر ماده صد را دارد بنابراين شهردار به چه دليل، با چه اختيار قانوني و به چه منظوري به کارشناس نامه زده است؟ آيا براي همه شهرونداني که آراي قطعي تجديد نظر دارند، اين کار انجام مي شود يا براي افرادي خاصي اين کار انجام مي شود؟

متن کامل پرسش و پاسخ در جلسه شماره 72 شورا:

اسفنديار عشوري: قرار بود در جلسه امروز آقای شهردار به سوالات بنده پاسخ دهند و با اینکه چند روزی از موعد قانونی ارسال پاسخ ها گذشته باید شاهد پاسخگویی ایشان در اين جلسه باشیم.
آقاي شهردار در پاسخ به سوالات اخیرم نامه ای به شورا ارسال نموده اما از جواب های وی قانع نشده ام با توجه به این موضوع ايشان باید در جلسه رسمی شورا پاسخ های مبسوطی ارائه نماید. بنابراين لازم است در اين جلسه به سوالات پاسخ گويد.

عباس رجبي: بسيار تشكر مي كنم از دوستان عزيزم در شوراي اسلامي شهر كه سوال ها و دغدغه هايشان را از شهرداري مي پرسند و واقعاً خودم خوشحالم چراكه معتقدم اين سوال ها باعث مي شود نقطه ضعف هايي كه خودمان احيانا از آن مطلع نيستيم، شناسايي و در جهت رفع آن اقدام شود. برادر عزيزم جناب آقاي مهندس عشوري پنج سوال پرسيدند كه سوال اول در مورد دسترسي حراست به اسناد بود. البته ايشان روزي كه اين سوال را مطرح كردند سه روز قبلش در جلسه اي كه بنده و مسئولان حراست و اداري مالي شهرداري داشتيم موضوع حل شده بود. آن زمان دستور شخص بنده بود كه جلوي دسترسي گرفته شود چون مسائل و مشكلاتي پيش آمده بود و يكسري افراد بيروني به اين اطلاعات دسترسي پيدا كرده بودند و در نشستي كه بنده و معاونت محترم اداري مالي و رياست محترم حراست داشتيم اين مشكل حل شد و دسترسي در اختيار ریاست حراست قرار گرفت.
در مورد سوال دوم...
عشوري: ببينيد؛ يكي يكي بريم آقاي شهردار. سوال اول را ببنديم. شما نامه نوشتيد و گفتيد سيستم دچار مشكل شد. سوال من اين هست كه مشكل فقط سيستم بود؟ من كه مي دانم پشت پرده چيست همه شما هم مي دانيد.
رجبي: هيچ پشت پرده اي نداشت.
عشوري: براساس دستور شخص جنابعالي دسترسي ها برای حراست قطع شد. اگر اسنادی به بیرون درز پیدا کرد پس حراست آن را به بیرون داده. در حالیکه حراست بايد مأمن اسناد محرمانه شهرداري باشد چطور آن را به افرادی بیرونی داده؟ چطور دوائر شما همگی دسترسی داشتند و فقط حراست قطع شد؟ ضمناً شما در پاسخ كتبي گفتيد سيستم رايانه اي مشكل پيدا كرد و پس از اطلاع اينجانب في الفور اوامر قانوني جهت رفع نقص به واحدهاي مربوطه ابلاغ شد. اما الان پاسخ ديگري داديد كه با آن چيزي كه واقعيت دارد مي شود سه مورد متفاوت!
رجبي: در مورد سوال دوم...
عشوري: سوال اول چه شد؟! من جواب نگرفتم. پاسخ كتبي شما را بپذيريم يا توضيح شفاهي را؟
رجبي: آقاي مهندس عشوري. جنابعالي...
عشوري: شما گفتيد سيستم مشكل دارد يا يكسري اطلاعات به بيرون درز كرد. اين اطلاعات از سوي حراست درز پيدا كرد؟
رجبي: آن را به مکان هایی كه لازم بود اطلاع دادم.
عشوري: من عضو شورا هستم و شما موظفيد به من پاسخ دهيد.
رجبي: من آن اطلاعات را دادم الانم شفاف خدمت شما عرض کردم.
عشوري: آقاي شهردار شما وظيفه داريد پاسخ بدهيد. نمي تواني راحت بگويي به مراجع ذيربط اطلاع دادم. من بعنوان عضو شورا ناظر بر عملكرد شهرداري هستم و بايد پاسخ سوالم را بدهيد.
رجبي: همين توضيحي كه دادم درست هست. همين چيزي كه الان شفاف به شما گفتم.
عشوري: پس اين چيست؟ (اشاره به نامه شهردار كه در آن به مشكل سيستم اشاره شده بود)
رجبي: اين نامه هم عين همان هست. فرقي نكرده.
عشوري: خيلي هم فرق دارد.
رجبي: آنچه در نامه هست همين نيست؟
عشوري: در نامه نوشتيد سيستم خراب هست ولي اينجا مطلب ديگري عنوان كرديد. بسيار خب برويم سوال بعدي.
رجبي: در مورد سوال دوم عرض شود كه....... سوالش را اگر بخوانيد.
عشوري: من فكر كردم در اين مدت چندين بار سوالها را مرور كرده باشيد.
رجبي: نه من سوال را پيش خودم ندارم.
عشوري: بعيد مي دانم. مگر نمي دانستيد و دست خالي آمديد؟
رجبي: به من نگفتند قرار است امروز مطرح شود و اِلا مشكلي نبود.
عشوري: درباره شركت آريانيك بود.
رجبي: بله. ببينيد من همين الان در مسير كه بودم دو تا نامه به من دادند كه امضاء كردم و فرستادم براي معاونت هاي مربوطه. اين نامه هم مثل همين نامه هاست. قرار نيست الان بنده می آیم اینجا شما دو تا نامه می آورید می گویید آقای فلانی درخواست دارد من هم به معاونت مربوطه ارجاع مي دهم قرار نیست كاري انجام شود. در رابطه با نامه اين شركت هيچ كاري انجام نشد.
عشوري: بگذارید نامه را بخوانم.
رجبی: متن نامه بنده را اگر بخوانيد روشن است.
عشوري: نه، ببينيد شما بيش از 18 سال در شهرداري و سازمان های مختلف آن بوده اید. نامه شركت آريانيك مي گويد با توجه به نزديك شدن عيد نوروز پس از بررسي هاي بعمل آمده از سطح شهر قصد دارد تعداد 16 اِلمان مناسبتي عيد نوروز را در راستاي زيبا سازي شهر ساري به مبلغ نهايي 3 میلیارد و 200 میلیون ريال به اجرا درآورد. آقاي شهردار شما اينها را خوانده ايد ديگر؟ از جنابعالي درخواست مي شود جهت واگذاري پروژه فوق از طريق ترك تشريفات به شركت آريانيك دستورات لازم را مبذول فرماييد.
رجبي: پاسخ من را بخوانيد.
عشوري: اجازه بدهيد. شما شهردار مركز استان هستيد. ببينيد طرف درخواست مي كند تاريخ ارجاع شما 30 فروردين هست. نامه دارد رسماً مي گويد اين اِلِمان قرار بود نوروز 99 انجام شود. يعني شما بعنوان شهردار وقتي نامه را خوانديد بايد آنرا پاره مي كرديد و دور مي انداختيد نه اينكه به معاون اداري مالي و معاون خدمات شهري جهت بررسي ارجاع بدهيد.
رجبي: جهت بررسي ننوشتم.
عشوري: بعد هم 30 روز از عيد گذشته بود.
رجبي: كاري انجام نشد.
عشوري: مي دانم كاري انجام نشد. ببينيد اگر جلوي شما گرفته نشود اين كارها انجام مي شود. مي داني چرا؟ يك دستور مي خورد، قرارداد بسته مي شود، هفت ماه بعد طرف مي آيد مي گويد من عيد كار كردم شما هنوز پول من را نداده ايد. پول می گیرد دوبله سوبله اش را هم می گیرد.
رجبي: بله. ما از شما تشكر مي كنيم كه اين را گفتید.
عشوري: ببينيد اگر اين سر و صدا نمي شد آن قرارداد هم بسته مي شد و پول آنهم پرداخت مي شد. آقای شهردار از شما انتظار می رود نامه ای که زیرش را دستور می دهید بخوانید، طرف آنقدر بی حیاست که می آيد عدد تعیین می کند و می گوید برو برای من ترک تشریفات بگیر.
زلیکانی: آقای مهندس عشوری تاریخ این نامه برای کی هست؟
عشوری: تاریخ امضای آقای شهردار 30 فروردین 99
زلیکانی: نه تاریخ خود نامه؟
عشوری: 25 اسفند 98
زلیکانی: خب احتمالاً دوستان ندیدند، ماند بعد از تعطیلی، ببینید من اصلاً قصد دفاع ندارم ولی خب اگر قرار بود بشود همان تاريخ دستور می دادند.
عشوری: اجازه بدهید این سوال مطرح شود. ببینید این نامه را شهردار دستور داده برای نوروز، در 30 فروردین 30 روز از عید گذشته!
زلیکانی: ببینید این کار اگر قرار بود انجام بشود همان بیست و پنجم فی الفور دستور داده می شد که نشد، یکماه بعد از عید بود و آقای مهندس بی دقتی فرمودند نامه ای که از تاریخش گذشت را دستور دادند.
عشوری: چشم ما حرف شما را به این حساب می گذاریم که آقا رفته در سازمان ترافیک، کی رفته در سازمان ترافیک این دستور را از آقای شهردار گرفته از آنها هم فاکتور می گیریم.
زلیکانی: در سازمانی که من هستم کسی جرأت دارد بيايد چنين كاري كند؟
عشوری: آن شخصی که نامه را برده و آنجا دستور گرفته را من می شناسم و اگر آقای شهردار بخواهد من بعد از جلسه به ايشان خواهم گفت.
رجبي: من از آقای مهندس عشوری تشکر می کنم و باز هم می خواهم اگر نکاتي را می بینند حتما به ما بگويند.
عشوری: بسيار خب. برويم سراغ سوال بعدی
رجبي: سوال بعدي درباره تهاتر بود. من از دوستان عزیزم سوال می کنم اولاً جایی که ما پول برای پرداخت نداشته باشیم غیر از اینکه تهاتر انجام بدهیم چه کار دیگری می توانیم انجام بدهیم؟
ثانياً بنده در تمام تهاترهایی که انجام شد و یا می خواهد بشود به معاونت اداری مالی و حراست گفته ام تمام مدارکی که مربوط به خودشان می شود را ارائه كنند. ثالثاً باز در مورد تهاتر ما حتماً از نماینده شورا هر دوستی كه باشد خواهش می کنیم حضور داشته باشند موارد را ببینند و اگر اشکالی هست به ما بگويند. بازهم من اینجا تأکید می کنم هرموردی را که شما احساس می کنید، بررسی کردید، متوجه شدید که ممکن هست مشکلي در آن باشد اطلاع بدهید و بنده با کمال میل استقبال می کنم.
درمورد آقای رادمهر...
عشوری: خب جوابتان درمورد تهاتر تمام شد؟
رجبی: بله
عشوری: چی گفتید؟
رجبي: گفتم زمانی که شهرداری پول ندارد طرف خودش بدهکار هست يا طلبکار هست چكار باید کرد؟
عشوری: خب شهرداری پول ندارد چه ربطی به طرف دارد؟ برای شما توضیح می دهم. ضمناً این پرداختی توسط شهرداری نبود.
رجبی: آقای عشوری یک لحظه اجازه بدهید. من خواهشم این هست که اگر قرار هست خیلی از حرف ها گفته شود خبرنگاران را بفرستید بیرون. آقای عشوری بنده خیلی شفاف هستم. هجده سال در این سیستم کار کردم و همواره شفاف بودم و شفاف هستم
عشوری: خب شفاف باشید
رجبي: شفافم و حرفم را به شما میزنم، بنده بعنوان یک مدیر، جنابعالی هم مدیر بودی، بنده در سال 83 خدمت شما در اداره راه رسیده بودم. آن زمان خیلی اختیارات در اختیار شما بود. بنده هم بسیاری از اختیارات را دارم، من بدون هماهنگی دوستان شورا کاری را انجام نمی دهم حتی در جلسه ای هم که قرار هست تهاتر شود مطمئناً باید نماینده شورا حضور داشته باشد.
شمشیربند: جناب آقای عشوری ببخشید. جناب شهردار؛ اول اینکه نماینده شورا بايد حضور داشته باشد و پرونده های تهاتر باید بیايد در صحن، آقای عشوری اجازه بدهید، تهاترها باید بیايد در صحن به رأی گذاشته شود.
عشوری: اجازه بدهید با آقای شهردار بند به بند صحبت می کنیم به نتیجه می رسیم. آقای شهردار مورد سوم هنوز تمام نشد. شما گفتید شهرداری پول ندارد بدهد. اين، پول نيست. شهرداری قرار نبود پول بدهد.
رجبی: الان مصداقی می گویید؟
عشوری: بله مصداقی هست
رجبي: کدام مصداق؟
عشوری: سیتی سنتر
رجبي: خب سیتی سنتر که امضای شورا را دارد؟
قاسم قاسمی در میان همهمه: اصلاً انجام نشده و امضای شورا ندارد
عشوری: شما (شهرداری) این توافق را انجام دادید. شما آن را به شورا فرستادید! شما این توافق را انجام دادید شما رفتید چهار نفر افراد مختلف، سه تا کارشناس انتخاب کردید برای هر چهار تا واحد.
زلیکانی: من امضا نزدم
قاسمی: مهندس (خطاب به عشوری)؛ آقای زلیکانی می گوید امضا نزده.
عشوری: بله آقای زلیکانی امضا نزد.
قاسمی: خب اگر امضا نزده که انجام نشده.
عشوری: انجام شد. آمد در شورا
قاسمی: الان آقای زلیکانی می گوید جلویش را گرفتم. می گوید این انجام نشد
عشوری: باید جلویش گرفته می شد چون خلاف است.
قاسمی: اصلاً نشد. اتفاقی نیفتاد دیگر....
عشوری: خب باید جلوي آن گرفته بشود. خلاف است و ما در شورا مطرح می کنیم. حرفم این است آقای شهردار؛ باید از تکرار این قضایا جلوگیری بشود. يا شهردار خودش در جریان این ها نیست يا اگر هست که فاجعه هست.
رجبی: من از آقای عشوری تشکر می کنم.
عشوری: اگر آقای رجبی در جریان هست که فاجعه است. اگر نیست باید جلوی عواملی را که دست به این کار می زنند، بگیرد.
رجبي: چشم
عشوری: پس این توافق انجام نمی شود آقای رجبی؟
رجبی: نشد که
عشوری: یعنی سیتی سنتر بهم خورده است؟
رجبي: آقای مهندس عشوری ما که انجام نمی دهیم، اگر شورا مصوب کرد، که نکرد و کمیته انطباق هم تأیید کرد، چکار می توانم بکنم؟
قاسمی: مهندس در ازایش چه اتفاقی قرار بود بیفتد؟
عشوری: هیچ چیز. شما (شهردار) این توافق را انجام دادید. چهار نفر آدم مختلف بدهی های مختلفی در جاهای مختلف دارند و هر چهارتای آنها توسط سه تا کارشناس، ملکی را در سیتی سنتر (روبروی ملامجدالدین داخل کوچه) به ازای مترمربعی 27 ، 28 و 30 میلیون تومان قیمت گذاری می کنند و در ازای بدهی خود ، ملک به شهرداری می دهند.
قاسمی: ملک مال خودشان بود؟
عشوری: نه برای نفر سوم بود.
قاسمی: پس انجام هم نشد دیگر؟
عشوری: متأسفانه این تصویب شد.
قاسمی: در شورای شهر تصویب شد؟
عشوری: بله
زلیکانی: آقای مهندس رجبی جلوي انجام این قضیه را گرفت و انجام نشد.
عشوری: پس جلوگیری شده است؟ دست شما درد نکند.
ببینید آقای شهردار؛ هم وزارت کشور دستورالعمل داده که تهاتر نکنید و هم سازمان بازرسی نامه زده. آقای مهندس زلیکانی هم که نماینده شورا بود امضاء نزد. در رابطه با تهاتر با حضور شخص سوم هم حضوراً به شما گفتم چه کسی است و اسمش را هم بردم. خواهش می کنم این تهاتر را عملیاتی نفرمایید.
رجبی: انجام ندادیم. سوال 4 و 5 هم که هر دو رد شد.
عشوری: نه نه. سوال 4 و 5 خیلی مهم است آقای شهردار! سوال چهارم؛ اینکه شما رفتید توافقی کردید با شخصی به اسم آقای رادمهر بابت عقب نشینی که در توافق شما آمده است.
زلیکانی: اینها را من امضا نزدم. حواستان باشد
عشوری: آقای شهردار به شما اطلاعات دروغ می دهند. من به شما ثابت می کنم به شما اطلاعات دروغ می دهند. مسئولیت اینها بعد از امضا با شماست. به شما گفتند در زمان شهردار قبلی بوده؟
رجبی: بله
عشوری: به شما دروغ گفتند. من به شما ثابت می کنم. شما از چه تاریخی شهردار شدید؟
رجبی: برج 7
زلیکانی: همان زمان بنده نماینده شورا در کمیسیون بودم. امضای من هست آقای مهندس؟ باز امضای من نیست؟ آقای مهندس بنده نماینده سازمان هستم امضای من کجاست؟
عشوری: زمین کنار سپاه تاریخش کی بود؟ 24 شهریور بود. ولی توافق اصلی برای این عقب نشینی یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، آمدند برای عقب نشینی در تاریخ 19 بهمن 98 توافق کردند. شماره نامه هم 161994 هست. این توافق در زمان شخص جنابعالی بود. شما می گویید در زمان مدیریت شما نبود؟
رجبی: نبود دیگر. سپاه بیست و چهار....
عشوری: اصلاً سپاه هیچ چی...، توافقنامه هست، توافقنامه ای که شما امضا کردید در زمان شما انجام شد بابت عقب نشینی یک میلیارد و دویست و خُرده ای. این در زمان شما بود. در زمان شما باید کارشناس معرفی می شد.
نقیبی: با این که مخالفت کردیم مهندس!
عشوری: شما مخالفت کردید. قرار نیست هرکاری انجام شود بیاید و بگوییم ما مخالفت کردیم. بله شورا رد کرد اما این توافقنامه چرا امضا شد؟ شهرداری نباید این کار را بکند. اگر شورا تایید می کرد چه می شد؟
زلیکانی: تمام دغدغه های شما درست است
عشوری: باید مطرح شود اینجا. آقای شهردار خبر ندارد. شهردار فقط امضا می زند. شهردار توافقنامه ها را نمی خواند. شهردار بررسی نمی کند که چه اتفاقی در شهرداری می افتد.
شمشیربند: آقای رجبی؛ اصل موضوع که آقای مهندس عشوری می گوید، درست است. اما خدا را شکر که حداقل این موضوعات هیچ کدام انجام نشد. می آید در صحن شورا اینجا پیشگیری می شود. این خیلی مهم است.
عشوری: ببینید آقای مهندس. من اینها را گفتم. در جلسه بعد هم 50 مورد دیگر با مستندات می آورم. اگر آقای شهردار نظاره گر باشد و این اتفاقات بیفتد، ایشان باید در دادگاه و سازمان بازرسی جوابگو باشد. متأسفانه متوجه این قضایا نیست.
من توافقنامه را برایشان می خوانم. من به خود آقای شهردار گفتم آیا شما جرأت امضای این توافقنامه را دارید؟ گفت: نه. ولی متأسفانه اتفاقات خوبی نمی افتد. فقط این یک مورد هم نیست و موردهای زیادی است. بگذارید من متن توافق را برای شما بخوانم.
رجبی: آقای مهندس چند لحظه اجازه می دهید؟ آقای قبادی (اشاره به معاونش) راجع به این مورد یک توضیح بدهید.
عشوری: شما (شهردار) با آقای قبادی مشورت کن و پاسخ را شما به من بده. با آقای قبادی 10 دقیقه بنشین، مشورت کن، نظرش را بگیر و بعد پاسخ بده.
ببینید اگر این توافقی که انجام شد در شهرداری باب شود، فردا شروع می شود همه آقایان می گویند این طرح باید اجرا شود می آیند پول می دهند و برای باقی مانده ملک هم پروانه صادر می کنند. این چیزی که در توافق نامه آمده کاملاً واضح است. یک میلیارد و 235 میلیون تومان آمدند توافق کردند. کارشناسی شد، در شرایطی که شهرداری این همه بدهی دارد، چه ضرورتی داشت که شما بروید یک میلیارد و 235 میلیون تومان بذل و بخشش کنید؟
شمشیربند: حالا که رد شد آقای مهندس.
عشوری: به نفع آقای شهردار هست که به سوالات پاسخ دهد.
رجبی: سوال پنجم مربوط به شخصی به نام آقای سهیل باقریان است. ایشان تقاضایی داشت با توجه به اینکه به رأی کمیسیون ماده صد معترض شده بود و موضوع را دیوان عدالت اداری پیگیری کرد، از ما خواست بخاطر بدهی اش یک دستگاه ماشین و مقداری پول به شهرداری بدهد که کُلّاً بهم خورد.
عشوری: آقای شهردار بازهم به شما توصیه می کنم این کار را نکنید.
رجبی: می خواستم خلاصه جواب بدهم.
عشوری: خیلی بد است. به خدا قسم خیلی بد است. شهردار رأی قطعی کمیسیون ماده صد را دارد، شهرداری برود دنبال توافق؟! به شما (شهردار) گفتند که توافق نامه امضا نشده است؟
رجبی: بله
عشوری: شما یک کارشناس معرفی کردید. دو تا موضوع است. هم در خصوص خودرو (850 میلیون تومان) و هم در خصوص زمین
رجبی: فقط معرفی کردیم کاری هنوز نکردیم.
عشوری: من می خواهم بگویم به شما اطلاعات غلط می دهند. آقای شهردار؛ صورتجلسه کمیته درآمدی. نام مالک: سهیل باقریان. آدرس....
زلیکانی: کمیته درآمدی که من نماینده شورا هستم من کجا امضا زدم؟!
عشوری: آدرس خیابان فرهنگ – میرسرروضه شهید رضایی.... مساحت پلاک حدود 49 مترمربع عرض: 20 متر. گروه کاربری: مسکونی بافت قدیم
جهت رسیدگی به تخلفات ساختمانی آقای سهیل باقریان واقع در خیابان فرهنگ کوچه شهید رضایی با کد نوسازی به شماره فلان مقرر گردید نامبرده علی الحساب مبلغ 2 و نیم میلیارد ریال ، 250 میلیون تومان تا پایان سال 98 به شهرداری پرداخت نماید. 250 میلیون تومان را به شما داد. نسبت به تحویل و واگذاری یک دستگاه خودرو سواری لکسوس به شماره 323 ق 25 ایران 20 مدل 2012
رجبی: حالا این توافق را چه کسی امضا زد؟
عشوری: در سربرگ شهرداری است.
قبادی (معاون شهردار): باشد هرچیزی ممکن است.
عشوری: هرچیزی را درآوردیم سروصدا کردیم، جلویش را گرفتند. آقای شهردار؛ سهیل باقریان خودش که نیامد در سربرگ شهرداری صورتجلسه تنظیم کند.
رجبی: بله می دانم. می خواهم بدانم چه کسی انجام داده؟
عشوری: از این به بعد آقای شهردار؛ دست نگه می دارم تا عملیاتی شود.
قاسمی: آقای مهندس عشوری؛ صورتجلسه تملکات هست مگر نیست؟ خب از آقای رضوی بپرسید چه کسی صورتجلسه را می نویسد؟ اینکه کاری ندارد.
شمشیربند: آقای عشوری خیلی ممنون از هوشیاری و تیزبینی شما.
عشوری: از این به بعد من صبر می کنم تخلف انجام شود،  باید پرونده درست بشود، آن وقت وارد عمل می شوم.
شمشیربند: نباید پرونده تشکیل بشود. همین جا باید جلوی آن گرفته شود.
عشوری: می خواهید اسم هایشان را دانه به دانه بگویم؟
شمشیربند: آقای عشوری همین رفتار شما رفتار خوبی است. نگذارید رسمی شود.

پایان گفتگو

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات