4 استان و يك كلانشهر در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

4 استان و يك كلانشهر در محدوده قرمز مصرف برق قرار گرفتند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، شركت توانير با انتشار نقشه پهنه‌بندي مصرف برق كشور در روز جاري از هموطنان ساكن در مناطق قرمز خواست با رعايت الگوي صحيح مصرف شرايط را براي بازگشت به وضعيت سبز و پايدار و جلوگيري از اعمال محدوديت فراهم كنند.
هموطنان در كلانشهر مشهد و استان‌هاي خراسان شمالي، سمنان، قزوين و کهگيلويه و بويراحمد لازم است براي بازگشت به شرايط سبز، مصرف برق خود را به ميزان 10 درصد كاهش دهند تا ضمن عبور از وضعيت اضطرار، امكان بهره‌مندي همگاني مردم اين مناطق از نعمت برق را به ويژه براي بيماران حاد تنفسي فراهم كنند.
بر پايه اين گزارش، استان‌هاي گيلان، غرب مازندران، مازندران، گلستان، خراسان‌هاي رضوي و جنوبي، جنوب كرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و كلانشهر اهواز، كرمانشاه و قم امروز سه‌شنبه 27 خرداد در شرايط زرد مصرف قرار دارند. لازم است هموطنان در اين مناطق با رعايت الگوي صحيح مصرف كه عمده‌ترين آن تنظيم دماي كولرهاي گازي روي عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي است و عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه، مصرف برق خود را حداقل به ميزان 5 درصد كاهش داده و با بازگشت به شرايط سبز، تابستان را با بهره مندي از برق مطمئن و پايدار به خوبي سپري كنند.
شركت توانير همچنين در اين اطلاعيه از هموطنان ساكن در ساير كلان‌شهرها و استان‌هاي كشور كه در محدوده سبز مصرف قرار دارند به لحاظ رعايت الگوي صحيح مصرف برق و فراهم آوردن امكان بهره‌مندي همگاني و بي‌دغدغه از نعمت برق به‌ويژه براي مراكز درماني، قدرداني و تشكر كرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات