نشست اطلاع رسانی با بهره برداران و دهیاران بخش ساروق از...

نشست اطلاع رسانی با بهره برداران و دهیاران بخش ساروق از...

نشستی با حضور بخشدار،دهیاران، بهره برداران و مسئولین دستگاههای اجرایی بخش ساروق از توابع شهرستان اراک در خصوص شرایط منابع آبی منطقه و افت سفره های آب زیرزمینی در محل بخشداری ساروق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، در ابتدای این جلسه مهندس محمد ظهیری رئیس امور منابع آب شهرستان اراک ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بخشدار ، دهیاران، بهره برداران و کشاورزان بخش ساروق در اجرای برنامه های امور منابع آب شهرستان اراک در حفاظت از منابع آبی، اظهارکرد: همکاری و تعامل موجود راهگشای بسیاری از مسائل خواهد شد و این موضوع بایستی در همه روستاهای تابعه شهرستان رونق بگیرد.

مهندس ظهیری ، نسبت به کمبود منابع آب زیرزمینی منطقه به کشاورزان و بهره برداران هشدار داد و اظهار داشت:هدف از برگزاری این جلسه ارائه گزارشی واقع بینانه از وضعیت منابع آب زیرزمینی منطقه به کشاورزان و بهره برداران است تا از وضعیت بحرانی این منطقه آگاه شوند.

مهندس ظهیری با اشاره به حریم فراموش شده رودخانه ها و اهمیت رعایت حریم و بستر آنها خواستار توجه جدی دهیاران و بهره برداران به ساخت و سازها به ویژه در حاشیه رودخانه ها و عدم دفن زباله در بستر و حاشیه  آنها شد.

وی همچنین از مردم بخش ساروق خواست برای حفظ جان خود و خانواده هایشان به تابلوهای هشدار دهنده ممنوعیت شنا در حاشیه تاسیسات آبی، سدها و بندهای انحرافی توجه داشته باشند و از شنا کردن در این مکان ها بپرهیزند.

رئیس امور منابع آب شهرستان اراک با اشاره به اجرای طرح احیاءو تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان، افزود: این طرح اقدامی مهم در جهت حفاظت و صیانت از منابع  آبی است و اجرای آن اثرات مثبتی در روند صرفه جویی و مصرف بهینه آب خواهد داشت و ما از مردم تقاضا داریم  همکاری های متقابل خود با امور منابع آب اراک را تداوم بخشند و هر گونه حفاری غیرمجاز را به نیروهای گشت و بازرسی این امور اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات