افتتاح بخش نخست ارگ تاریخی نهچیر تا نیمه اول سال

افتتاح بخش نخست ارگ تاریخی نهچیر تا نیمه اول سال

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛ معاون عمرانی استاندار اصفهان در بازدید از ارگ تاریخی نهچیر گفت: برای بازسازی و مرمت ارگ تاریخی نهچیرتاکنون علاوه بر تخصیص بخشی از اعتبارات شهرداری مبارکه، حدود ۳ میلیارد تومان نیز از محل وام‌ها و تسهیلات ویژه سازمان شهرداری تامین شده است.
حبیب الله غلامی افزود: در تلاش هستیم تا ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر، برای این بنا تامین کنیم و بخش نخست آن، تا نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.
وی گفت: یکی از طرح‌های بسیار خوب گردشگری استان، ارگ تاریخی نهچیر است ، که قابلیت تبدیل به یک مجموعه‌ی بزرگ گردشگری و تاثیر در اقتصاد شهر و شهرستان را داراست و امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده برای تکمیل بخش نخست آن، مقدمه‌ای برای حضور سرمایه گذاران ، برای سایر بخش‌های ان باشد .
معاون عمرانی استاندار افزود : با توجه به کاهش درامد شهرداری‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه‌های جاری، باید به سمتی برویم که بودجه سالیانه شهرداری‌ها تا پایان سال فراتر از پیش بینی‌ها محقق شود .
ارگ تاریخی نهچیر در مبارکه، به عنوان یکی از بزرگترین بنا‌های خشتی ایران، متعلق به اواخر دوران صفویه و در سال در سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۸۹۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات