باید تا قبل از ماه محرم عنایت ویژه ای به بخش هنری صورت گیرد/ مراکز  ...

باید تا قبل از ماه محرم عنایت ویژه ای به بخش هنری صورت گیرد/ مراکز ...

باید تا قبل از ماه محرم عنایت ویژه ای به بخش هنری صورت گیرد/ مراکز هنری زیادی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی در جلسه نود و پنجمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن ارائه توضیحات بیشتر اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت های مختلف حوزه فرهنگی مختل و تعطیل شده است.
وی افزود: همچنین در طول این مدت صنوف مختلف در طبقات مختلف اجتماعی به خاطر این مساله دچار ضرر و زیان های زیادی شده اند و یکی از این بخش ها، حوزه فرهنگ و هنر به معنی عام است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این سه ماه که سینماها، سالن های تئاتر، آموزشگاه های هنری و نگارخانه ها تعطیل بودند، زندگی قابل توجهی از اهالی هنر دچار مخاطره شد.
مصحفی تاکید کرد: پیشنهاد ارائه شده به شورای شهر از سوی شهرداری در این رابطه این است که مدیریت شهری و ‌شهرداری در این راه قدمی بردارند تا قدری وضعیت پیچیده اقتصادی کنونی را برای هنرمندان تسهیل کنند.
وی با بیان اینکه در طول این سه ماه کلیه مراکز فرهنگی شهر شامل؛ سالن های تئاتر، سینماها، آموزشگاه های هنری و نگارخانه ها فعالیتی نداشته اند، اضافه کرد: تاکنون سه نگارخانه فعال به دلایل مشکلات اقتصادی از بین رفتند.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: گفتنی است که آغاز به کار فعالیت هنری مستلزم رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی است.

مصحفی اضافه کرد: در این راستا پیشنهاد می شود که شهرداری بتواند برای حمایت از فعالیت سینما داران، فعالان حوزه نمایش و ... خرید خدمت صورت دهد و به این افراد در مقطعی که دچار مشکلی هستند کمک کند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهد.
وی اضافه کرد: در دو ماه باقی مانده از تابستان و قبل از ماه محرم در تلاش خواهیم بود در بخش های هنری شهر رونق ایجاد کنیم.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در حوزه فرهنگ در شهر در طول سال های متمادی کانون هایی شکل گرفته تا بتوانند فرهنگ را توسعه دهند، اما با توجه به وضعیت موجود از بین رفتن این مراکز دور از ذهن نیست و رویش دوباره این کانون ها زمان بر خواهد بود.
مصحفی خاطرنشان کرد: از بین رفتن هر کانون فرهنگی در شهر یک مخاطره است و با شهر سازگاری ندارد باید تا قبل از ماه محرم عنایت ویژه ای به این بخش صورت گیرد.
گفتنی است که در جلسه امروز برای یک فوریتی شدن این طرح ۹ رای موافق صادر شده است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات