تغییر طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با به رسمیت  ...

تغییر طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با به رسمیت ...

تغییر طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با به رسمیت شناختن حقوق مکتسبه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری درخصوص یکی از دستورکارهای نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد که با موضوع پیگیری روند قانونی اعمال تغییرات و اصلاحات لازم درطرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهارکرد: اخیرا وزیر محترم راه و شهرسازی مطلبی را با این مضموم بیان کردند،که فرمان رهبری درباره پیرامون حرم مطهر رضوی نادیده گرفته شده است.

حیدری افزود: مخاطب این مطلب خود وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی در ادوار گذشته است.

وی در ادامه گفت: چرا در زمان تهیه طرح، دغدغه‌ رهبری را لحاظ نکرده‌اید و در طول اجرای طرح هم بعنوان مرجع ناظر و متولی دو قطاع تخلف انجام داده‌اید؟

رئیس شورای شهر مشهد چنین اظهارنظرهایی را فرافکنی دانست و تصریح کرد: یکی از بخش‌های فرمان رهبری، توجه به حقوق مردم است و ایشان مسئولان را به مراقبت از حقوق مردم توصیه کرده‌اند.

حیدری با بیان اینکه تعریف کردن حقوق مکتسبه برای تغییر طرح ایراداتی دارد، گفت: چنین اقدامی، رفتار حاکمیت برای سرمایه‌گذار ومردم را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای پنجم باورمند به تغییر در طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی است چراکه هویت دینی وتاریخی اطراف حرم مطهرآسیب دیده است ،اگر طرح تغییر می‌کند، هزینه‌های مترتب بر آن و حقوق مردم هم باید پیش‌بینی شود.

حیدری با تاکید بر اینکه مسیری که شورای عالی معماری و شهرسازی اکنون طی می‌کند، خلاف نص صریح قانون بوده چراکه تهیه طرح وارائه آن به شورا برای تائیدطرح وتصویب طرح درکمیسیون ماده ۵یک امر درون استانی است گفت: همانگونه که مدیریت یکپارچه استان تاکید داشته، شورای راهبردی تهیه طرح وتعیین مصادیق حقوق مکتسبه در مرکز استان باید شکل گیرد تا از این طریق بتوان مانع از تمرکزگرایی هم شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات