دانشجویان معماری دزفول رتبه برتر کشوری را کسب کردند

دانشجویان معماری دزفول رتبه برتر کشوری را کسب کردند

دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول رتبه برتر کشوری را در مسابقات فهم معماری ایران از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، این مقام برتر در جریان مسابقات علمی فهم معماری ایران که طی ماه جاری در شهر گرگان و با موضوع پنجره‌ای رو به گرگان برگزار شد به‌دست آمد.

مسابقات فهم معماری همه ساله در یکی از شهرهای باستانی کشور برگزار می‌شود که این دوره از مسابقات در شهر گرگان با ۳۰ گروه شرکت‌کننده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا برگزار شد.

بر این اساس، امسال از دانشگاه آزاد شهرستان دزفول دو گروه دانشجویی در مسابقات مزبور شرکت کردند که خانم‌ها فاطمه بهرامی، نرگس و نگار عطا، تارا ناجی و ندا مجری منفرد اعضای تشکیل دهنده گروه‌ها بودند.

مقام برتر این دانشگاه در حالی به دست آمده که داوری مسابقات را اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌های بزرگ کشور و کارشناسی از کشور آمریکا برعهده داشتند.

برای نخستین بار در کشور است که یک واحد دانشگاهی شهرستانی از میان دانشگاه‌های ممتازی نظیر دانشگاه تهران و شهید بهشتی، موفق به کسب مقام برتر این مسابقات می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی دزفول از جمله واحدهای دانشگاهی ممتاز استان خوزستان محسوب می‌شود که افزون بر ۲۰ هزار دانشجو در قالب ۱۰۸ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در آن به تحصیل مشغول هستند.

این دانشگاه که فعالیت خود را با دو رشته ادبیات و مهندسی کشاورزی در سال ۶۶ آغاز نموده، اکنون از تنوع قابل قبولی در گرایش‌های مختلف تحصیلی و در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد برخوردار است که کسب رتبه‌های علمی از جمله موفقیت در مسابقات کشوری و بین‌المللی بیانگر ظرفیت‌های دانشجویی آن است.

 

    نظرات