کمربند توریستی اردبیل تکمیل شود

کمربند توریستی اردبیل تکمیل شود

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : اکثر مطالبات مردم با اولویت ، توسط نمایندگان مجلس مطرح شد ولی در کنار این مطالبات باید به وجود نعمت‌هایی که از آن بهره‌مند هستیم ، معترف بوده و قدردان آن باشیم .

وی خاطرنشان کرد: زمانی مردم اردبیل از داشتن یک راه مواصلاتی ساده بی‌بهره بودند در حالی که امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران اردبیل صاحب فرودگاه و بزرگراههای متعدد است و همچنان باید با چنگ و دندان در این مسیر تلاش جدی و موثری را انجام داد .

امام جمعه اردبیل افزود: ما نمی‌خواهیم آواری از مطالبات مردمی بر سر وزیر راه و شهرسازی انباشت شود ولی با توجه به وجود 60 دهنه آبگرم معدنی و داغ در این استان و قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری شایسته است کمربند توریستی در این استان به شکل کامل عملیاتی و اجرایی شود .

عاملی گفت: هرچند به شکل ناقص این کمربند اجرایی شده اما با توجه به ظرفیت اشتغال و تحول اقتصادی استان در حوزه گردشگری بهتر از این می‌توان در این زمینه اقدام عملی را انجام داد .

در این دیدار اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، گزارشی از سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان ارائه کرد و با اشاره به سه برابر شدن اعتبارات مربوط به راه‌های استان گفت: امسال تخصیص‌ها از ابتدای سال آغاز شده و با آهنگ مناسبی تداوم دارد. پس از گزارش استاندار اردبیل، نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی یک به یک به بیان دغدغه‌ها و موضوعات خود پرداختند. توسعه شبکه حمل و نقل جاده‌ای، آسفالت راه‌های روستایی، تسریع در تکمیل راه‌آهن میانه-اردبیل، افزایش سهمیه تسهیلات بازآفرینی شهری، تخصیص سهمیه قیر کافی به استان و ... از جمله مطالباتی بود که نمایندگان استان اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفصیل به آن‌ها پرداختند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از این دیدار مطالبات نمایندگان استان را حقایق موجود، مطالبات به‌حق و تعهداتی خواند که قوای مجریه و مقننه مشترکا برعهده دارند. او با اشاره به اینکه پروژه‌های تعریف‌شده راه و شهرسازی در دو سال اخیر در استان اردبیل همواره در حال پیشرفت بوده است، افزود: منابع کنونی کشور منابع محدودی است و امسال نیز به دلیل مشکلاتی که وجود دارد این محدودیت دو چندان شده است .

او ادامه داد: موضوع اصلی برای ما توجه به عدالت منطقه‌ای است. محورهای شریانی ما در نقاطی که بحرانی است و مردم را به زحمت میاندازد باید در اولویت توسعه قرار گیرد. سال گذشته ۵۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح کردیم و امسال نیز حداقل۶۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.درحوزه راه‌های روستایی،هیچ‌گونه تبعیضی قائل نمی‌شویم.در این بخش روستاهای بالای ۵۰ خانواردراولویت است و هرکجا راه روستایی که بالای۵۰خانوار ساکن دارد هنوز آسفالت نیست قطعا باید این عقب‌ماندگی بلادرنگ در دستور کار قرار گیرد و جبران شود. در طرح ابرار پس از اولویت آسفالت راه‌ روستاهای بالای ۵۰ خانوار، روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در اولویت قرار داده‌ایم .

اسلامی خاطرنشان کرد: امسال در بحث راه‌های روستایی با یک تغییر وضعیت مواجهیم. سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص‌های این بحش را استانی در نظر گرفته است و بنابراین این مساله باید در استان دنبال شود. در بحث مسکن نیز ما یک‌ بسته کامل را دنبال می‌کنیم. التهابات بازارهای موازی بر بخش مسکن اثر می‌گذارد. در سنوات گذشته نیز این مشکل را داشته‌ایم اما نکته مهم این است که برای آن راه‌حل داشته باشیم. خوشبختانه در طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام گسترده‌ای از جوانان و سایر اقشار فاقد مسکن انجام دادیم .

او با بیان اینکه پرونده مسکن مهر استان اردبیل ماه آینده بسته می‌شود، گفت: طرح اقدام ملی را به شکل گسترده در استان دنبال می‌کنیم تا کسانی که د ر این طرح ثبت‌نام کرده‌اند از آن بهره‌مند شوند. در کل کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که عدد بزرگی است. پس از پالایشی که انجام شد، شاهد ریزش بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان بودیم؛ به‌طوری‌که در برخی استان‌ها تا ۷۷ درصد متقاضیان رد صلاحیت شدند. یعنی بخشی از کسانی که در طرح ثبت‌نام کرده بودند، خانه داشتند یا از تسهیلات مسکن استفاده کرده بودند. پس از انجام پالایش حدود ۸۰۰ هزار نفر باقی ماندند و برای این تعداد تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم. برای کارگران و فرهنگیان نیز برنامه‌ داریم و این اقشار افزون بر برنامه اقدام ملی مسکن است. در بحث بافت فرسوده نیز هیچ محدودیتی نداریم و هر تعداد متقاضی تسهیلات بازآفرینی ساکن بافت فرسوده که تشکیل پرونده دهند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات