استفاده از ماسک برای همه و در همه جا ضروری است

استفاده از ماسک برای همه و در همه جا ضروری است

به گزارش شهریار، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: متاسفانه مردم از اهمیت موضوع شیوع کرونا کمی غافل شده‌اند و رفع محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی توسط مسئولان برای کم‌تر شدن مشکلات، مردم را به اشتباه انداخته است.

وی افزود: رفع محدودیت‌ها باعث شده تا مردم تصور کنند که کرونا کنترل شده است.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرده اگر فاصله اجتماعی به درستی رعایت نشود، بیماری قابل کنترل نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، درستی تاکید کرد: فاصله گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی باید در تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و حتی در صورت حضور کوتاه مدت در بیرون و جاهایی مانند نانوایی و بازار رعایت شوند.

وی گفت: متاسفانه اگر شهروندی بر اثر رعایت نکردن بهداشت و فاصله به کسی اعتراض کند، طرف مقابل گله‌مند می‌شود، در حالی که رعایت یک و نیم تا دو متری ضروری است.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی به ویژه هنگام حضور در مجامع عمومی، رعایت فاصله و شستن دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی با الکل، سه راهکار لازم برای کنترل بیماری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: اگر مردم رعایت می‌کردند، شاید شرایط فصلی به کنترل بیماری کمک می‌کرد، اما عدم رعایت مردم باعث شد تا شرایط بیماری در استان تغییر یابد.

وی از احتمال وضع محدودیت‌ها با ادامه روند کنونی خبر داد و خاطرنشان کرد: محدودیت‌ها اجتناب ناپذیر بوده و مردم ما نیز آگاه هستند، از این رو امیدواریم کمک کنند تا محدودیت‌ها بازگردانده نشوند. درستی اظهار کرد: به کمک نیروی انتظامی، شهرداری و اتحادیه‌های صنفی کارشناسانمان را به شکل گسترده بسیج خواهیم کرد تا از تمامی اماکن بازدید کرده و اماکنی را که بهداشت را رعایت نمی‌کنند، ببندند.

وی در خاتمه گفت: با رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله و شست و شوی دست‌ها قطعا بیماری قابل کنترل است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات