رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز خبر داد: اتمام فاز مطالعات برخی از پروژه‌های عمرانی شیراز

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز خبر داد: اتمام فاز مطالعات برخی از پروژه‌های عمرانی شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» با اشاره به یکصد و هفدهمین جلسه این کمیسیون که با موضوع بررسی پروژه‌های شاخص کمیسیون شهرسازی و معماری و با حضور اعضا و مدیران شهرداری تشکیل شد، عنوان داشت: بخش مطالعات برخی از پروژه‌های عنوان شده در حوزه معاونت شهرسازی و معماری به اتمام رسیده و از آن جایی که در مرحله اجرا است به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورا ارجاع داده شده است.

وی از چهار پروژه شاخص یاد کرد و افزود: این پروژه‌ها شامل باغ ایرانی، بازآفرینی فضای شهری دروازه قرآن تا دروازه اصفهان«محور عرفان»، بازآفرینی فضای شهری و توسعه فضای شهری اطراف سعدیه، بازآفرینی و ساماندهی کوچه باغ‌ها با الهام‌گیری از باغات قصردشت «پیاده راه چمران جنوبی» است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز به بررسی پروژه‌های اولویت‌دار سال99 نیز اشاره داشت و گفت: کمیسیون با پروژه‌ بروزرسانی پایگاه داده‌ها بر مبنای نقشه‌های 1.1000 بازنگری طرح تفضیلی محدوده مناطق بعنوان پروژه شاخص موافقت کرد تا نتیجه به کمیسیون تلفیق اعلام شود.

وی دیگر دستور کار این جلسه را كاهش عوارض و بهاي خدمات شهري سال 99 دانست که به موجب آن به شهرداري شيراز اجازه داده شد نسبت به كاهش عوارض و بهاي خدمات شهري سال 99 به نسبت ميزان پرداختي به شرح جداول تعیین شده عمل کند.

امامی تصریح کرد: به این ترتیب در یک جدول درصد كاهش نسبت به ميزان پرداختي از 100 تا 50 درصد و از ابتداي خرداد ماه تا پايان سال محاسبه شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مودياني كه مجموع پرداخت نقدي عوارض و بهاي خدمات آنها مازاد بر مبلغ 20 ميليارد ريال مي باشد، درصدهاي كاهش عوارض و بهاي خدمات به صورت پلكاني و بر اساس جدول دیگر محاسبه شده، افزود: به این ترتیب درصد كاهش پلكاني نسبت به ميزان پرداختي مازاد 20 ميليارد تا 500 میلیارد و از 2 تا 10 درصد برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ عوارض و بهاي خدمات موضوع اين مصوبه كه از ابتداي خرداد ماه تا زمان تصويب آن توسط موديان پرداخت شده در بستانكاري ملك لحاظ خواهد شد.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات