آغاز مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه احداث شبکه قره سو - زرین گل

مدیر دفتر طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان اظهار کرد: مقدمات اجرایی و تجهیز کارگاه پروژه ۱۴ هزار هکتاری قره سو - زرین گل با هدف احداث شبکه های فرعی و ایجاد سیستم آبیاری مدرن در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس مهدی ضیائی اظهار کرد: در سال‌های گذشته بخش‌هایی از این پروژه که در محدوده شهرستانهای علی آباد کتول و آق قلا اجرا می شود ،   شامل کانال‌ها و زهکشهای اصلی اجرا شده است.

وی افزود : اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی به مبلغ 92.2 میلیون یورو  جهت تکمیل طرح فراهم شده و پروژه احداث و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرین‌گل و سازه‌های مربوطه یکی از پروژه‌ های این طرح بزرگ است.

وی گفت : ایجاد شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی به مساحت تقریبی ۱۴ هزار هکتار، استقرار سیستم‌های آبیاری تحت فشار (گان با بوم آب‌پاش) ، احداث ساختمان‌های بهره‌برداری و توانمندسازی بانوان ، اجرای نیروگاه برق‌آبی کوچک و ایجاد و اصلاح سدهای کوچک مخزنی در منطقه ، از مشخصات فنی این پروژه است.

مهندس ضیایی از جمله اهداف این طرح را توانمندسازی کشاورزان و بهبود وضعیت کشاورزی و افزایش رفاه عمومی منطقه و افزایش راندمان آبیاری، توانمندسازی بانوان روستایی و افزایش ظرفیت مشارکت آن‌ها و افزایش دانش اجتماعی، احداث نیروگاه برق‌آبی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آبی موجود در سیستم و تولید برق از آن ، تثبیت و توسعه زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و پیاده‌سازی الگوی کشت مناسب با وضعیت منطقه عنوان کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات