قانون‌گذاری در مدیریت شهری و نظارت بر نحوه اجرای امور از وظایف اصلی شورای شهر  است

قانون‌گذاری در مدیریت شهری و نظارت بر نحوه اجرای امور از وظایف اصلی شورای شهر است

به گزارش شهریار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، علی آجودان‌زاده در برنامه تلویزیونی تبریزیم اظهار کرد: نحوه عملکرد مسئولان شهری در پروژه های شهری برای جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان شهروندان و یا تخلفات، در  کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی می شود.

آجودان‌زاده تصریح کرد: برخی پروژه ها که در گذشته اجرا شده و هم اکنون با نواقصی همراه است نیز در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی تاکید کرد: نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری در برخی موارد در صحن مطرح شده و رای گیری می‌شود و در برخی موارد نیز پرونده‌ها برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استارت قانونی شدن لایحه مدیریت واحد شهری در مجلس زده شده است گفت: از این طریق شورا منبعی قانونی و مردمی می‌شود که می‌تواند بر ارگان‌های مختلف شهری و عملکرد آنها نظارت کند.

علی آجودان زاده بیان داشت: در کمیسیون تحقیق و نظارت از هر عضو این کمیسیون درخواست معرفی کارشناسانی را از حوزه های مختلف داشته ایم  که این کارشناسان پیش از مطرح شدن موضوعات در کمیسیون ها به بررسی موارد پرداخته و در انتها گزارش تکمیلی در آن خصوص تهیه و در جلسه کمیسیون مطرح می کنند و نهایتا موضوع در کمیسیون بررسی می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شفافیت عملکرد شهرداری در زمینه هزینه کرد بودجه تصریح کرد: برای مثال در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا، عملکرد شهرداری در این زمینه و همچنین حفاظت از بودجه ای که مختص شهروندان است، صفر تا صد قابل قبول بوده است.

وی افزود: شهرداری تبریز با اولویت بندی در این زمینه، اقداماتی از جمله سم پاشی، تهیه لوازم بهداشتی همچون ماسک و توزیع در مناطق محروم، ضد عفونی معابر عمومی و ... را انجام داده است.

آجودان زاده گفت: شهروندان مطمئن باشند که در حوزه مالی شهرداری تمامی اقدامات را به صورت شفاف و در راستای مصوبات شورا انجام داده است.

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی افزود: گزارش های مالی در خصوص صرف بودجه مختص به بیماری کرونا در سازمانها و مناطق مختلف در کمیسیون توسط کارشناسان بصورت ریز به ریز بررسی شده و در نهایت بصورت شفاف به شهروندان گزارش داده می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات