حمایت از تامین مسکن اقشار ضعیف، یکی از سیاست‌های  ...

حمایت از تامین مسکن اقشار ضعیف، یکی از سیاست‌های ...

حمایت از تامین مسکن اقشار ضعیف، یکی از سیاست‌های شورای پنجم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز مراسم انعقاد قرارداد واگذاری 30 دستگاه آپارتمان از پروژه مشارکتی «علویه» به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی با حداقل دو معلول، با حضور قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، حجت‌الاسلام بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مدیران شهری و استانی برگزار شد.

رمضانعلی فیضی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تداوم حمایت از مجموعه‌های فعال در بخش مسکن بویژه در قالب خیرین مسکن‌ساز که بدنبال تولید مسکن استاندارد و ارزان قیمت برای مردم مناطق کم‌برخوردار و جامعه هدف خود هستند، یکی از رویکردهای شورای پنجم بوده است، اظهارکرد: در همین راستا، پس از بهره‌برداری از پروژه محمدیه که توسط مجموعه خیرین مسکن‌ساز اهل‌بیت(ع) ساخته شده بود، شورای پنجم سیاست‌های حمایتی خود را ادامه داد و این پروژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: در پروژه علویه، با مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری زمین و پروانه را به رایگان در اختیار سازنده قرار داد تا پس از مجموعه 120 واحدی محمدیه، این مجموعه 180 واحدی تکمیل شود؛ بخشی از پروژه علویه، حدود 100 واحد مسکونی، براساس گفته سازنده، تا عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد.

فیضی در ادامه خاطرنشان کرد: مسکن دار شدن افرادی که در شرایط عادی نمی‌توانند صاحب مسکن شوند، علاوه بر تقویت اقتصاد خانواده، کمک موثری به وضعیت معیشتی آنها هم خواهد داشت؛ همچنین موجب کاهش بسیاری از آسیب‌های احتمالی از منظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد یکی دیگر از ویژگی‌های ساخت چنین مسکن‌هایی را استاندارد بودن سازه‌ها دانست و گفت: با تحویل چنین سازه‌های استاندارد و شکیلی، اولا ساکنان آرامش پیدا می‌کنند و خدمات بهتر و منسجم‌تری نیز بواسطه مجموعه بودن ساختمان‌ها دریافت می‌کنند.

فیضی افزود: از سوی دیگر این سازه‌ها بعنوان الگوهای توسعه و محرک ساخت بنای سایر ساکنین بافت و محدوده خواهند بود و محیط را متاثر از خود خواهند ساخت.

وی با بیان اینکه ساخت چنین مجموعه‌هایی به مرور موجب حذف بافت‌های فرسوده و سازه‌های ناکارآمد می‌شود، تصریح کرد: سیاست کلی شورای پنجم، حمایت از تامین مسکن برای اقشار ضعیف و ارائه الگوی مناسبی برای ساکنان این بافت‌هاست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات