پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آینده

پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بازار مسکن در ماه‌های آینده

http://www.bananews.irیک کارشناس مسکن گفت: تمام نیروی کشور صرف تولید مسکن مهر برای دهک‌های پایین جامعه شده است، نباید سایر اقشار را فراموش کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مجید نیک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت موجود، یک عدم تعادل در تولید و عرضه‌ی مسکن ایجاد کرده است. دولت باید از طریق حمایت از انبوه‌ساز‌ان و دادن فضای مناسب به تولید مسکن برای قشر متوسط کمک کند.

وی پیشنهاد کرد که در کنار ساخت واحد‌های مسکن مهر و اختصاص تسهیلات به چند دهک جامعه، منابع به‌گونه‌ای تقسیم شود تا تمام اقشار از امکان تامین مسکن بهره مند شوند.

این کارشناس هم‌چنین با بیان این‌که ۷۰ درصد قانون ساماندهی اجرا نمی‌شود، اظهار کرد: خواستاریم قانون ساماندهی تولید و عرضه‌ی مسکن مورد حمایت قرار گیرد و برای تمام دهک‌های جامعه اجرا شود.

نیک‌نژاد در پایان تصریح کرد: وضعیت بخش مسکن به‌گونه‌ای است که ممکن است در ماه‌های آینده با مشکل مواجه شویم و قیمت مسکن مانند سال‌های ۸۶_۸۵ به طور ناگهانی افزایش یابد. دولت باید با همکاری انبوه‌سازان و افراد دارای صلاحیت، تولید و عرضه‌ی مسکن را تا حدی بالا ببرد که در این بخش به تعادل برسیم.

 

 

    نظرات