کارگاه آموزش اطفا حریق  شوراها و دهیاران طارم سفلی برگزار شد

کارگاه آموزش اطفا حریق شوراها و دهیاران طارم سفلی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص خبر فوق اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و افزایش پوشش گیاهی در منطقه حفاظت شده و به تبع آن افزایش احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و زیستگاه ها، لزوم آشنایی بیشتر مسئولین و جوامع محلی با روش‌های مقابله با این پدیده که بیشتر در اثر بی توجهی و سهل انگاری و یا در سوزاندن مزارع اطراف به وقوع می‌پیوندد بیشتر احساس می‌شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به کمبود امکانات اطفای حریق در کشور، آموزش و ایجاد آمادگی لازم در بین تمام مردم بالاخص شوراها، دهیاران و جوامع محلی نقش موثری در جلوگیری از آتش سوزی های گسترده در مناطق تحت حفاظت ایفا می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین همچنین اظهار کرد: انسان عامل ۹۵ درصد آتش سوزی و تخریب عرصه های طبیعی و مناطق تحت حفاظت محیط زیست است و ضرورت دارد با فرهنگ سازی و آموزش این رفتارهای نادرست و بلای جان طبیعت ریشه‌کن شود.

در این دوره سیاوش رضا زاده رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص آسیب آتش سوزی بر حیات وحش با ارائه پاورپونت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: مهم‌ترین اهرم بقاء حیات‌وحش زیستگاه سالم است که آتش‌سوزی به‌شدت زیستگاه‌های جانوری و حیات‌وحش را به خطر می‌اندازد.

در ادامه کارگاه آموزشی صادق خسروی رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز با اشاره به آسیب های آتش سوزی به محیط طبیعی بیان کرد: در خصوص ارزش جنگل ها نمی توان قیمتی برای هر هکتار از آن تعیین کرد و از بین رفتن جنگل ها آسیب های جبران ناپذیری به زندگی موجودات زنده وارد می کند.

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی جوامع محلی ، شوراها و دهیاران منطقه طارم سفلی درباره مباحثی مانند منابع انسانی، تجهیزات، عملیات اطفاء، سازمان دهی ادوات و ارزیابی اقدام هنگام وقوع حریق آشنا و به استفاده از ادوات و تجهیزات ضد حریق، آتش کوب، رت فایر و آتش کوب پرداخته شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات