برگزاری ارکستر بزرگ سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» در کرمان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد:

برگزاری ارکستر بزرگ سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» در کرمان

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری ارکستر سازهای ملی با عنوان «خواجوی کرمانی» برای نخستین‌بار در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد جهانشاهی در حاشیۀ نشست با استاد «میرامیر میری» آهنگ‌ساز و رهبر ارکستر که به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای ارکستر سازهای ملی در کرمان برگزار شد، گفت: این ارکستر با سازهای ملی و اشعاری از خواجوی کرمانی و با قطعاتی از آهنگ‌سازان نامدار کشوری در حال تمرین است.

وی با بیان این که شهرداری کرمان با هدف رشد و پیشرفت موسیقی و بومی‌سازی ارکستر برای اجرهای استانی و کشوری این رویداد را رقم خواهد زد، گفت: در این ارکستر که به سرپرستی «سهیل حسنی» از هنرمندان موسیقی کرمان تشکیل شده است، از سازهای ملی و ۵۹ نوازنده استفاده می‌شود.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان افزود: رهبر مهمان ارکستر، استاد «میرامیر میری» است؛ ضمن این‌که از حضور این استاد مطرح کشوری در کارگاه‌های آموزشی ازجمله رهبری ارکستر، آهنگ‌سازی و آموزش نوازندگان برای کارِ ارکسترال، طی چهار تا پنج جلسه استفاده خواهیم کرد.

جهانشاهی افزود: خوانندۀ مهمان این ارکستر نیز استاد «وحید تاج» است که از حضور وی برای آموزشِ علاقه‌مندان به خوانندگی و موسیقی، در ورک‌شاپ دوروزه استفاده خواهیم بُرد.

وی با بیان این‌که هدف نهایی در راه‌اندازی این ارکستر، بومی‌سازی ارکستر در کرمان است، گفت: همچنین برای نوازندگی سازهایی هم که در کرمان نداریم، از نوازنده‌های مهمان استفاده می‌کنیم و در کنار آن به تعلیم نوازنده‌های کرمانیِ این سازها خواهیم پرداخت.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار امیدواری کرد با این حرکت ضمن بالا بردن ظرفیت هنری شهر کرمان، شاهد حضور بیشترِ هنرمندان موسیقی در ارتقای فرهنگ شهر کرمان باشیم.

جهانشاهی افزود: با توجه به این‌که خواهرخواندگی با تعدادی از شهرهای دنیا در دستور کار شهرداری کرمان قرار دارد؛ نیازمندیم شاخص‌های فرهنگی و هنری را در محیط شهری ارتقا ببخشیم و این ارکستر پیش‌زمینه‌ای است تا امسال با کمک نهادهای تخصصی و متولی، گام‌های جدیدی در این راستا را برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات