راهکار قالیباف برای آلودگی هوای تهران

راهکار قالیباف برای آلودگی هوای تهران

http://www.bananews.irبه گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از چهارمین دستگاه حفاری تونل مترو گفت: با توسعه مترو قادر خواهیم بود هم معضل ترافیک و هم آلودگی هوا را برطرف کنیم و بقیه حرف‌ها هم تنها حرف هستند. شاید زمانی این تصمیم گرفته شود که در بخشی از شهر هیچ وسیله شخصی تردد نکند، اما این کار زمانی امکان‌پذیر است که مترو و شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده‌ای داشته باشیم.

شهردار تهران از توان ساخت ۵۰ کیلومتر تونل در سال خبر داد و گفت: روزی در تهران توان ساخت مترو در سال تنها ۲/۵ کیلومتر بوده است اما امروز این ظرفیت در تهران وجود دارد که اگر اعتبارات لازم در اختیارمان قرار گیرد سالانه ۵۰ کیلومتر تونل را حفر و آماده ریل‌گذاری کنیم و حداقل ۳۰ کیلومتر مترو را به بهره‌برداری برسانیم. محمد باقر قالیباف به توانایی ساخت ۵۰ کیلومتر مترو در مقابل منوریل و اتوبان اشاره کرد و افزود: ما توان ساخت این میزان تونل را داریم در حالی که ما نه توان ساخت ۵۰ کیلومتر مونوریل را داریم و نه ساخت اتوبان‌.

به گزارش بنانیوز به نقل از سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، قالیباف اضافه کرد: هر دستگاه حفار اتوماتیک می‌تواند روزانه ۱۵ تا ۲۰ متر حفر کند و به عبارتی با دستگاه‌های TBM موجود می‌توانیم در تهران روزی ۸۰ متر تونل حفاری کنیم که البته این دستگاه حفار اتوماتیک چهارمین دستگاه TBM است که در مترو به‌کار‌ گرفته شده است.

 

 

 

    نظرات