قیمت‌های پاییزی آپارتمان متفاوت از تابستان

قیمت‌های پاییزی آپارتمان متفاوت از تابستان

http://www.bananews.irبررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در طول تابستان گذشته نسبت به نرخ‌های اعلام شده در یازده روز اول پاییز حاکی از نوسان قیمت هر متر مربع در دامنه‌ای از رشد ۴۰۰ هزار تومانی تا افت ۵۰ هزار تومانی در محله‌های مختلف تهران است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تعداد انگشت شماری از مالکان قیمت فروش را ثابت نگه داشته‌اند و اکثر نرخ‌های پیشنهادی فروش حتی به میزان جزئی دچار نوسان شده است.

مقایسه قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در تابستان و چند روز گذشته، نشان‌دهنده این موضوع است که تمام واحدهای مسکونی در یک محله به خصوص دچار یک نوسان قیمتی نشده، بلکه تغییرات قیمت‌ها در کل شهر به سمت صعود یا نزول است، اما با بررسی قیمت‌ها می‌توان متوجه شد که به طور کلی قیمت واحدهای مسکونی در هر محله بیشتر به چه سمتی کشش داشته است.

بر اساس اطلاعات سامانه مجازی معاملات مسکن (ایران فایل)‌: یک واحد مسکونی نوساز در خیابان دروس در تابستان گذشته متری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود و حال این نرخ به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تبدیل شده است.

در حال حاضر قیمت هر متر مربع یک واحد ۹۵ متری نوساز در خیابان یوسف‌آباد، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است اما ۲ ماه پیش همین واحد مسکونی با قیمت متری ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شده بود.

از طرف دیگر فروشنده‌ای در خیابان امیر آباد قیمت هر متر مربع واحد خود را در تابستان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین کرده بود که اکنون فروشنده دیگری قیمت هر متر واحد مشابه را ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پیشنهاد کرده است.

همچنین قیمت فعلی واحدهای نوساز در خیابان ظفر در مقایسه با قیمت‌های یک ماه قبل ثابت است؛ چراکه یک واحد ۹۰ متری نوساز در تابستان متری ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای فروش آماده واگذاری به خریدار بود که این قیمت هم اکنون ثابت باقی مانده است.

علاوه براین در خیابان شریعتی نرخ‌های فروش فعلی املاک مسکونی با نرخ‌های تعیین شده در تابستان برابر است، زیرا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت هر متر مربع یک واحد ۸۰ متری نوساز است که در یک ماه قبل اعلام شده و در حال حاضر هم تغییری نکرده است.

 

    نظرات