تامین آب شرب شهر خلخال در بلندمدت طبق برنامه ریزی بعمل آمده انجام...

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال از تامین کافی و با کیفیت آب شرب شهر خلخال در بلندمدت طبق برنامه ریزی بعمل آمده خبر داد.

در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، نماینده مردم شریف شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خلخال و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با هدف بررسی و رفع مشکلات شهرستان خلخال برگزار شد، مهندس عباس جنگی مرنی گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در سالهای اخیر در حوزه مدیریت منابع آب شهرستان خلخال توسط وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای اردبیل بعمل آمده است که بخشی از آنها به نتیجه رسیده و بخش دیگر در دست تکمیل است که با بهره برداری از آنها، آب شرب کافی و مطمئن برای شهر خلخال در افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه با تشریح اقدامات شرکت در خصوص روند تکمیل پروژهای شاخص شهرستان از جمله سد مخزنی بفراجرد با حجم حدود ۸ میلیون متر مکعب و خط لوله انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه خلخال به طول ۱۱ کیلومتر و همچنین طرح احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال با ظرفیت ۲۸۵ لیتر در ثانیه اظهار داشت: با تکمیل این پکیج تامین، انتقال و تصفیه آب، سالانه حدود 6 میلیون مترمکعب آب جهت تامین آب شرب خلخال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت .

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به شروع عملیات آبگیری سد مخزنی بفراجرد در دی ماه سال گذشته همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر برای بهره مندی مناسب از این سد خط انتقال آب به تصفیه خانه آب خلخال در دست اجراست که پروژه مذکور به روش بی او تی در دست تکمیل است .

به گفته مهندس جنگی مرنی، با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح ها و تکمیل اجرای خطوط انتقال آب از سد بفراجرد تا محل تصفیه‌خانه، آب سالم و بهداشتی جمعیت فعلی و آتی شهر خلخال تامین خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: این شرکت متعهد به تکمیل و بهره‌برداری از خط انتقال آب ۱۱ کیلومتری از محل احداث سد تا محل تصفیه‌خانه و نیز احداث ۲ مخزن ذخیره آب در ۲ منطقه اندبیل و قازان‌داش خلخال با گنجایش هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب می‌باشد .

مهندس عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت : ۴/۲ میلیون متر مکعب از آب موردنیاز سالانه تصفیه‌خانه آب شرب خلخال از سد بفراجرد و ۱/۸ میلیون متر مکعب نیز از آب رودخانه هروچایی تامین میشود و وارد تصفیه‌خانه خلخال خواهد شد .

وی گفت: پس از اتمام احداث تصفیه‌خانه آب شرب خلخال، سرمایه‌گذار طرح فوق به مدت ۲۰ سال بهره برداری از آن را بر عهده خواهد داشت و پس از پایان این زمان، تصفیه‌خانه به صورت بهسازی شده، در اختیار شرکت آبفای استان قرار خواهد شد و بهره برداری میشود .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: از مجموع خط انتقال ۱۱ کیلومتری آب از محل سد بفراجرد تا تصفیه‌خانه که از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است، هم‌اکنون ۲ کیلومتر و ۷۰۰ متر باقیمانده و تلاش می‌شود تا زمینه تکمیل و بهره‌برداری همزمان تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب تا پایان امسال فراهم شود .

در این جلسه، مهندس فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، دکتر نظری نماینده مردم شریف شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و مهندس بابایی فرماندار شهرستان خلخال با تقدیر از تلاشها و اقدامات شبانه روزی شرکت آب منطقه ای اردبیل در تکمیل طرحهای عمرانی و پروژه ها و اخذ اعتبارات ملی بر اهمیت این پروژه ها در تامین آب پایدار خلخال برای سالهای آتی تاکید نمود .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات