تولید ۷۵ درصد مصالح ساختمانی استاندارد در کشور

تولید ۷۵ درصد مصالح ساختمانی استاندارد در کشور

http://www.bananews.irرئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان گفت: ۷۵ درصد تولید مصالح ساختمانی در سطح کشور استاندارد بوده که لازم است با تلاش تولید کنندگان در این بخش بتوان به تولید۱۰۰ درصد استاندارد دست یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،محمود فاطمی عقدا در دومین جشنواره برترین های صنعت ساختمان افزود: حجم وسیعی از ساخت وساز در چارچوب طرح مهر در کشور در حال اجراست، بنابراین چنانچه از مصالح ساختمانی نوین استفاده شود، از اتلاف سرمایه جلوگیری خواهد شد.

هدر روی ۲،۵ میلیارد دلاری انرژی در ساختمانها

رئیس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه سالانه ۲،۵ میلیارد دلار انرژی در ساختمانها هدر می رود، تاکید کرد: براساس گزارش مرکز پژوهشهای مجلس ،به دلیل عدم اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان سالانه ۵، ۲ میلیارد دلار هدر می رود.

وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم نسل آینده از ما به نیکی یاد کند، باید هنر و ذوق ایرانی که برگرفته از فرهنگ اسلامی است، در تمامی ساخت وسازها مورد توجه قرار گیرد.

فاطمی عقدا گفت : امروز سازندگان مسکن و انبوه سازان باید با نوآوری و بهره گیری از تکنیک های روز ، ساخت وسازهای ماندگار را به ارمغان بیاورند تا موجب توسعه پایدار شوند .

عمر متوسط واحد های مسکونی در ایران ۷۵ سال کمتر از کشورهای صنعتی

ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن نیز در دومین جشنواره برترین های صنعت ساختمان گفت: عمر متوسط واحد های مسکونی در ایران ۲۵ سال است و در کشورهای صنعتی بیش از ۱۰۰ سال ، بنابراین چهار برابر این کشورها منابع در بخش ساخت وساز هدر می رود.

وی اظهار داشت : بیش از شش هزار و ۵۰۰ عضو این تشکل در سطح کشور فعال هستند و قرار است تا پایان سال آینده ساخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به پایان برسد .

وی اضافه کرد: سودآوری بخش مسکن موجب شده، تا افراد غیر حرفه ای وارد این بخش شوند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن معتقد است: بیش از ۲۰ درصد ساخت وساز های کشور به شکل صنعتی اجرا می شود ، درحالی که همواره وزیر راه وشهرسازی و معاون وی معتقدند ، حدود ۳۰ درصد ساخت و سازهای کشور، صنعتی به مورد اجرا گذاشته می شود.

معرفی برترین های صنعت ساختمان

دومین جشنواره برترین های صنعت ساختمان که از سوی مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف در هتل المپیک برپا شده بود ، با معرفی برترین های صنعت ساختمان در رشته های انبوه سازی ،بلند مرتبه سازی ،آپارتمان سازی ،بیمارستانی، مجتمع های چند منظوره ، هتل سازی ، مجتمع های ویلایی ، مجتمع های گردشگری ، ساختمانهای اداری و عمومی ، ساختمانهای مدرن ، طرح آتی و نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به کار خود پایان داد.

 

 

    نظرات