کنترل روزانه  کیفیت و نظارت بر ساخت و سازهای مسکن مهر

کنترل روزانه کیفیت و نظارت بر ساخت و سازهای مسکن مهر

http://www.bananews.irمدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان‌ و بلوچستان گفت: کنترل کیفیت و نظارت بر ساخت و سازهای مسکن مهر به طور مستمر و روزانه پیگیری می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی اظهار داشت: تمام ضوابط فنی و معماری با فناوری نوین و رعایت مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساخت‌ و سازها لحاظ می‌شود.

وی افزود: دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر ۱۵ سال بوده و برای همه اقشار جامعه قابل پرداخت است.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان‌ و بلوچستان خاطرنشان کرد: نوع ساخت و سازها به صورت اسکلت بتونی و یا فلزی است و مساحت مفید واحدها ۷۰ مترمربع بوده که با مشاعات آن به ۱۱۰ تا ۱۲۰ مترمربع می‌رسد.

مالکی اضافه کرد: برای هر واحد مسکن مهر به صورت صنعتی با فناوری نوین، ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر ۱۵ ساله است و سود در نظر گرفته شده برای این تسهیلات در شهرستان زاهدان هفت درصد و برای سایر شهرهای سیستان و بلوچستان چهار درصد است به طوری که برای همه اقشار جامعه قابل پرداخت باشد.

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان‌ و بلوچستان ادامه داد: افرادی که دارای ملک فرسوده شخصی هستند نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شوند و همچنین کسانی که مایل به انبوه‌سازی و یا اضافه کردن یک یا چند طبقه به ملک خود باشند در صورت تایید کارشناس سازمان نظام مهندسی در مورد استحکام و قابلیت بنای اضافه، می‌توانند برای هر واحد به طور جداگانه از تسهیلات مسکن مهر استفاده کنند.

وی گفت: مالکانی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت کنند از تسهیلات مسکن مهر با سود ۱۲ درصد بهره‌مند می‌شوند.

مالکی افزود: واجدان شرایطی که متقاضی مسکن مهر به طور گروه خانواری بوده‌اند در زاهدان به هر سه نفر یک قطعه زمین به مساحت ۱۵۰ مترمربع و در سایر شهرهای سیستان‌و‌بلوچستان به هر دو نفر یک قطعه به طور رایگان زمین واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این افراد تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد آنان ۲۰۰ میلیون ریال است که در چهار قسط توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود.

 

 

    نظرات