آغاز طرح تخفیف عوارض شهرداری در اراک

آغاز طرح تخفیف عوارض شهرداری در اراک

www.BanaNews.irشهردار اراک گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس شهرداری اراک با مصوبه شورای شهر و تاییدیه فرمانداری اراک تخفیفات ویژه‌ای را برای اخذ پروانه‌ ساختمانی و عوارض کسبی از ۱۲ مهر ماه به مدت دو ماه در نظر گرفته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  سیدمرتضی میری شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اساسی‌ترین مسائل تحقق در ردیف‌های بودجه، بحث وصول مطالبات شهرداری است که یکی از راه‌های شهرداری برای دریافت این مطالبات ارائه تخفیفات به مناسبت‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه تخفیفات شهرداری در طول سال‌های گذشته، در اواخر سال با درصد‌های متفاوت اعمال می‌شد، اظهارداشت: با توجه به اینکه ایام پایانی سال زمان شلوغ و پرکاری برای شهرداری است، همچنین نیاز مردم به شهرداری در نیمه‌های سال بیشتر احساس می‌شود، امسال بنا را بر این گذاشتیم که تخفیفات را در ایام میانی سال و به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر اراک ارائه دهیم.

شهردار اراک تاکید کرد: این مصوبه از ۱۲ مهر ماه آغاز و تا ۱۲ آذر ماه ادامه دارد و همشهریان می‌توانند از این تخفیفات و امتیازاتی که در این طرح در نظر گرفته شده است، طی این دو ماه بهره‌مند شوند.

میری ادامه داد: این طرح تخفیف به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس است، امیدواریم که شهروندان اراکی بتوانند در زمان یاد شده از این امتیازات و تخفیفات استفاده ببرند، چرا که مهلت مقرر تکرار شدنی نیست و غیر قابل تمدید است.

وی گفت: در این طرح برای تمام پروانه ساختمانی که در این فاصله در شهرداری صادر می‌شود مشروط به تایید جانمایی در همین ایام ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک ادامه داد: عوارض کسبی برای کسانی که از قبل بدهکار بودند و عوارضی

که در سال جاری بدهکار هستند ۲۰ درصد تخفیف به همراه دارد.

میری بیان داشت: با توجه به رویکرد و مساعدت ویژه شهرداری و شورای شهر در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی که قبلا شامل ۵۰ درصد تخفیف از طرف شهرداری بودند ضمن حفظ ۵۰ درصد تخفیف و پس از اعمال آن، به مبلغ باقی مانده که باید در آنجا پرداخت شود مجددا ۳۰ درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تفاوت این مرحله با سال‌های گذشته این است که شهرداری بابت جرایم کمیسیون ۱۰۰ و۷۷ در سال‌های گذشته تخفیفاتی قائل می‌شد که درا ین مرحله هیچگونه تخفیف و تشویقی برای جرایم کمیسیون ۱۰۰ و ۷۷ در نظر گرفته نشده است.

شهردار اراک ادامه داد: عوارض نوسازی هم که از عوارض‌ ملی است شامل هیچگونه تخفیفی در این طرح نیست.

میری افزود: شرط پرداخت نقدی جزو جدانشدنی این مصوبه است و اجبارا و الزاما باید تمام مبلغ باقی مانده پس از اعمال تخفیف به صورت نقدی طی فیش واریزی به حساب شهرداری پرداخت شود.

 

 

    نظرات