تدوین کتاب معماری خراسان جنوبی توسط نظام مهندسی استان

تدوین کتاب معماری خراسان جنوبی توسط نظام مهندسی استان

http://www.bananews.irرئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: کتابچه معماری شهرهای این استان از سوی این سازمان در دست تدوین است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌اکبر رمضانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ۷۰ درصد از کار تدوین کتاب معماری شهرهای استان توسط کمیته معماری سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی انجام شده است.

وی پیش‌بینی کرد تا تدوین و انتشار این کتاب تا پایان امسال توسط این سازمان در استان تحقق یابد.

رمضانی تصریح کرد: در کتاب معماری خراسان شمالی سازه‌های مختلف و نوع معماری استان در قالب‌های مختلف ارائه شده و برای برنامه‌ریزی مدیران شهری استان قابل استفاده خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۳۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی هستند، افزود: ۴۳ درصد از اعضای این سازمان را فارغ‌التحصیلان رشته عمران تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی، همچنین ۱۲ درصد از اعضای این سازمان را دانش آموختگان رشته معماری، ۳۰ درصد رشته برق، ۱۳ درصد رشته مکانیک، یک درصد رشته شهرسازی و کمتر از یک درصد نیز رشته ترافیک شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: کمیسیون‌های مختلفی در نظام مهندسی فعال بوده و در قالب کارگروه‌ها فعالیت‌های تخصصی را دنبال می‌کند.

رمضانی با اشاره به فعالیت‌های ناظران عضو نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: طی امسال افزون بر ۴۰۰ هزار متر مربع از ساخت و سازها در استان توسط ناظران استان نظارت شده است.

وی نظارت بر واحدهای مسکن مهر و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی را از جمله فعالیت‌های این سازمان در خراسان شمالی عنوان کرد.

 

 

    نظرات