اصلی ترین هدف ما؛ مناسب سازی و دسترسی پذیری خدمات به افراد دارای  ...

اصلی ترین هدف ما؛ مناسب سازی و دسترسی پذیری خدمات به افراد دارای ...

اصلی ترین هدف ما؛ مناسب سازی و دسترسی پذیری خدمات به افراد دارای معلولیت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا تیموری در جلسه ای با مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد پیرامون مسائل خاص افراد دارای معلولیت با بیان این مطلب اظهار کرد: از جمله برنامه هایی که در جهت رفاه حال افراد دارای معلولیت مدنظر ما بوده و در حال انجام آن هستیم می توان به عدم ورود اتوبوس های غیر استاندارد و مناسب سازی نشده در سیستم حمل و نقل عمومی است.
وی افزود: همچنین در محل های رفت و آمد افراد دارای معلولیت نیز تدابیری در راستای همسان سازی سطوح و پیاده رو ها اندیشیده شده است تا این افراد به راحتی حرکت و از خدمات عمومی استفاده کنند. علاوه بر این چندین سال است که به رانندگان ناوگان عمومی آموزش های لازم در خصوص ارائه خدمات به معلولین ارائه می شود تا با استفاده صحیح از جایگاه های ویژه معلولین که در اتوبوس ها تعبیه شده و چگونگی پیاده و سوار شدن افراد دارای معلولیت به اتوبوس اطلاع پیدا کنند.
استفاده از ظرفیت محکومین به حبس در ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت
مشاور شهردار مشهد در امور معلولین بیان کرد: یکی از مباحثی که در گذشته مطرح بوده و هم اکنون نیز در این جلسه به آن اشاره شده می توان به استفاده از ظرفیت محکومین به حبس مسائل مالی که هیچگونه خطر اجتماعی ندارند برای خدمات رسانی به افراد دارای معلولیت و سالمندان اشاره کرد.
تیموری خاطرشنان کرد: از کمک این افراد می توان در اموری همچون سوار و پیاده شدن افراد دارای معلولیت و سالمندان به وسایل حمل و نقل عمومی و عبور افراد مخصوصا نابینایان از خیابان و تقاطع ها ادر اتوبوس ها استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ما به دنبال جبران نقص و کمبود های گذشته هستیم و اصلی ترین هدف ما مناسب سازی و دسترسی پذیری خدمات به افراد دارای معلولیت است.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات