بازگشایی موزه گوهرشاد در بوستان وحدت

بازگشایی موزه گوهرشاد در بوستان وحدت

بازگشایی موزه گوهرشاد در بوستان وحدت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان با بیان این خبر اظهار کرد: موزه گوهرشاد که تا چندی پیش در بوستان وکیل آباد قرار داشت، به دلیل قرارگرفتن در عمق بوستان، فصلی بودن بازدیدکنندگان، عدم استقبال از این موزه و همچنین علیرغم مرمت کوشک تاریخی در سال‌های گذشته باعث شد تا به پیشنهاد شهرداری منطقه ۹ کاربری دیگری برای این کوشک ها پیش بینی شود و موزه واقعه گوهرشاد به مکان بهتری انتقال پیدا کند.
وی افزود: به همین جهت بوستان وحدت که محل دفن جمعی از شهدای واقعه گوهرشاد است و فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این بوستان واقع شده، موزه به این بوستان انتقال یافت.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری با اشاره به اینکه هم اکنون فعالیت های عمرانی و فضاسازی محل تخصیص یافته در حال انجام است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به موقعیت فرهنگسرای امر به معروف در نزدیکی حرم مطهر رضوی(ع)، بازدید کنندگان فراوان آن، و سنخیت موضوع موزه با مکان جدید، این موزه پس از بازگشایی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
شالچیان گفت: موزه گوهرشاد شامل هفت مجسمه و ۲۰ تابلو عکس و نقاشی است که در دو صحنه نمایش ارائه شده و وقایع زندانی شدن آیت الله قمی، سید عبدالله شیرازی و چند نفر دیگر از معترضین و دستور مقابله سربازان با قیام مردم توسط سرهنگ قادری را نمایش می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات