برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با محوریت مقابله با كرونا

برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با محوریت مقابله با كرونا

به گزارش روابط عمومی شهرداری قروه برابر دعوت قبلی در تاریخ 27 /03/99 روز سه شنبه راس ساعت 9:00 صبح جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با محوریت پیشگیری، آمادگی و مقابله با بیماری کرونا با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات شهرداری قروه برگزار گردید که ابتدا رئیس جلسه با تاکید بر بحران مجدد کرونا و وضعیت قرمز استان کردستان و شهر قروه و پیگیری سریع اقدامات با توجه به محدودیت فرصت خاطر نشان نمود: در حال حاضر شرایط بحرانی است و بر اساس پیش بینی ها و وضعیت موجود در شهر، ممکن است که تا یکی دو هفته آینده برخلاف تلاشهای صورت گرفته، گسترش کرونا بیشتر شود. همان طور که می دانید شهرداری نیز در جهت توجه به سلامت عمومی شهروندان، خارج از ماموریت خود به خصوص واحدهای خدمات شهری و آتش نشانی، در حال کمکرسانی در کنار دیگر دستگاههاست؛ بر اساس نظر مرکز بهداشت و مسئولین درمانی مربوطه تنها با انجام اقدامات کاربردی، آموزشهای عمومی و کاهش تجمع و تردد در سطح شهر امکان مهار این بحران وجود دارد .

دکتر سنتی بیان کرد: با توجه به تأکید قانون شهرداریها (بند 15 ماده 55) درخصوص امراض مسری، شهرداری باید وارد عمل شود و در کنار سایر دستگاهها مانند مرکز بهداشت و پدافند غیرعامل اقدام کند . در این باره لازم است که خدمات و کمک رسانی شهرداری هدفمند شود تا انشالله بتوانیم در مقابله و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری موفق عمل کنیم و رضایت شهروندان را جلب کنیم. چرا که تفاوتی بین شهرداری و شهروندان دیگر وجود ندارد و همه در معرض ابتلا به این ویروس هستیم.

شهردار قروه افزود: در مورد مدیریت این بحران، شهرداری می تواند اقداماتی را انجام دهد. در وهله اول لازم است که با مرکز بهداشت و ستاد مدیریت بحران هماهنگ باشیم و اگر جلسه ای لازم است با آنها برگزار کنیم تا ابعاد گستردگی کرونا در سطح شهر، امکانات و اقدامات مورد نیاز بررسی گردد.

در ادامه حاضرین ضمن ارایه پیشنهادات خود موارد ذیل را مصوب نمودند:

1- مقرر گردید بر ورود ارباب رجوع و پرسنل شهرداری با استفاده از تب سنج و توزیع و استفاده اجباری از ماسک در شهرداری تاکید و نظارت شود.

مقرر گردید پرسنل و کارگران شهرداری و پیمانکاران در داخل شهر حتما از ماسک استفاده کنند و مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند و  نظارت کامل هم صورت گیرد.

مقرر گردید برای رانندگان تاکسی ها و مینی بوس ها ماسک تهیه و توزیع شود.

مقرر گردید دستگاه مه پاش ساخته شده توسط آتشنشانی جهت تست نهایی و برای استفاده عمومی در سطح شهر و ادارات معرفی و آماده گردد.

مقرر گردید خطوط تاکسیرانی، سرویس های بهداشتی، مبلمان شهری، وسایل بازی کودکان در پارکها به خصوص پارک سراب و محیط های عمومی و ترمینال ها به طور مرتب و پیوسته گندزدایی شوند.

مقرر گردید با چاپ و نصب بنر، پوستر، و با استفاده از فضای مجازی برای آگاهی بیشتر مردم در سطح شهر و همچنین پرسنل و مراجعین شهرداری اقدام گردد.

مقرر گردید جمع آوری زباله ها در سطح شهر سرعت بیشتری پیدا کند، به خصوص بر امحاء زباله های بیمارستانی و درمانگاهی نظارت بیشتری صورت گیرد.

مقرر گردید با فرمانداری، نهادهای خیریه جهت خرید مواد ضدعفونی، اقلام بهداشتی جهت کمک به دست فروشان و گروه های هدف مکاتبه گردد.

مقرر گردید وضعیت آرامستان بررسی شود، آهک پاشی، ضدعفونی کردن غسالخانه و قبرچینی آماده در دستور کار قرار گیرد.

مقرر گردید کلیه اقداماتی که صورت می گیرد در فضای مجازی و رسانه ای به اطلاع عموم شهروندان برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قروه

    منبع خبر

    شهرداری قروه

    شهرداری قروه یک شهرداری در شهر قروه می باشد

      نظرات