مجوز 71 مولد احداث نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی صادر شد

مجوز 71 مولد احداث نیروگاه خورشیدی در آذربایجان‌غربی صادر شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "اکبر حسن بکلو" افزود: میزان ظرفيت اتصال به شبکه مولدهای خورشيدی مختص مشترکان 133 کیلووات است.
وی ادامه داد: همچنین چهار مشترک اداری دارای مولد خورشیدی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ظرفيت وصل شده و آماده وصل به شبکه مولدهای خورشيدی مختص این مشترکان 467 کیلووات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت: مجموع ظرفيت مولد خورشيدی وصل شده و آماده اتصال به شبکه 600 کیلووات است.
حسن بکلو با اشاره به تدوین طرح‌هایی برای مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه خورشیدی، ادامه داد: شرکت توزیع برق، انرژی تولیدی مشترکان احداث کننده نیروگاه خورشیدی را خریداری می‌کند.
وی گفت: افرادی که انشعاب برق دارند می‌توانند به اندازه دو برابر انشعاب خود تا سقف ۱۰۰ کیلووات نسبت به نصب سیستم خورشیدی اقدام کنند.
100 درصد جمعیت شهری و 99.7 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یک‌هزار و 280 مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و حداکثر یک‌هزار و 100 مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.
الگوی مصرف برای مشترکان خانگی استان‌های غیر گرمسیری ۳۰۰ کیلووات در ماه‌های خرداد تا شهریور است که بیش از این مقدار مشترک پرمصرف خواهد بود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات