7 استان و 2 کلانشهر همچنان در محدوه قرمز مصرف برق/  تنظیم کولرها روی 24 درجه  مهمترین توصیه برای پایدار ماندن برق

7 استان و 2 کلانشهر همچنان در محدوه قرمز مصرف برق/  تنظیم کولرها روی 24 درجه  مهمترین توصیه برای پایدار ماندن برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، انتشار نقشه مصرف برق امروز اول تیرماه 99 نشان داد كه در حال حاضر 7 استان و دو كلان‌شهر در وضعيت قرمز و 7 استان و 3 كلانشهر در وضعيت زرد قرار دارند که نسبت به روز گذشته تفاوت اندکی را نشان می‌دهد.
اين گزارش حاكي از آن است كه هم اكنون استان‌های البرز، قزوین، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بخش شمالی استان کرمان و دو کلانشهر تهران و اهواز در محدوده قرمز مصرف قرار دارند.
برپایه این گزارش، هم‌وطنان ساكن در مناطق ياد شده مي‌توانند با كاهش تنها 10 درصدي مصرف برق خود، به وضعيت سبز مصرف بازگشته و امكان بهره‌مندي همه مردم به‌ويژه هم‌وطنان ساكن در مناطق جنوبي از برق را كه در حال حاضر با گرماي شديدي روبه رو هستند و نياز به مداومي به استفاده از وسايل خنك كننده دارند، فراهم كنند.
اين گزارش همچنين حاكي از آن است كه هم اکنون استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، یزد، گلستان، آذربایجان شرقی، بخشی شرقی استان مازندران و کلان‌شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز در وضعيت زرد مصرف برق قرار دارند.
برپايه اين گزارش، هم‌وطنان ساكن در اين مناطق نيز مي‌توانند تنها با كاهش 5 درصدي مصرف برق خود، در بازگشت به وضعيت سبز تاثيري فوري داشته باشند.
هموطنان با تنظيم درجه كولرهاي گازي روي عدد 24 و استفاده از دور كند در كولرهاي آبي است مي توانند در كاهش مصرف برق و كمك به كاهش هزينه قبض خود تاثير بسزايي داشته باشند.
همچنين عدم استفاده از وسايل پرمصرف مانند ماشين‌هاي لباسشويي و ظرفشويي، اتو و جاروبرقي در ساعات پيك شبكه از ديگر راهكارهاي كاهش مصرف برق به شمار مي‌رود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات