آغاز هفته مديريت مصرف آب و برق از فردا / برنامه هاي توانير براي تعامل بيشتر با مردم

آغاز هفته مديريت مصرف آب و برق از فردا / برنامه هاي توانير براي تعامل بيشتر با مردم

به گزارش پايگاه خبري توانير ، ابوذر صالحي درهمين خصوص گفت: بر اساس اين گزارش هفته اول تير ماه و همزمان با اوج گيري گرماي تابستان در كشور و نياز بيشتر مردم به دراختيار داشتن برق مستمر و پايدار، به نام هفته مديريت مصرف آب و برق نامگذاري شده است.

به گفته صالحي هدف از نامگذاري روزهاي هفته مديريت مصرف، تمركز موضوعي و همراستا سازي برنامه هاي استاني و همراهي و هماهنگي با آحاد جامعه و به خصوص ثمن ها ، سازمانهاي مردم نهاد و فعالان اجتماعي مرتبط با محورهاي مرتبط با فرهنگ بهينه مصرف برق است.

وي افزود :مطابق با دستورالعمل اجرايي ابلاغي به استانها براي تحقق برنامه هاي هفته مديريت مصرف ، ضمن تخصيص موضوعي به نام هر روز هفته ، اهداف و فعاليت هاي قابل انجام براي دستيابي به نتايج بهينه و با هدف مشاركت جويي و همدلي مردم تدوين شده است كه با محوريت روابط عمومي شركت هاي برق منطقه اي و توزيع هر استان و منطبق با راهبردهاي كلان شركت توانير،  با طيف هاي گسترده اي از مخاطبان و ذينفعان صنعت برق در بستر جامعه ارتباط برقرار شده و برنامه ها به صورت مشترك اجرا مي شود.
صالحي ادامه داد: برهمين اساس اولين روز هفته كه برابر با روز يكشنبه اول تيرماه است ، به عنوان  «مديريت مصرف برق و خانواده» نامگذاري شده و اين نشانگر اهميت كانون خانواده در مديريت مصرف بهينه از برق است.

وي با بيان اين كه در ايران بيش از 35 ميليون مشترك برق وجود دارد كه تلاشگران صنعت برق بي وقفه براي تأمين برق همه مشتركان تلاش مي كنند، خاطرنشان ساخت: صنعت برق درخواست همدلي براي مصرف بهينه و درست را از مردم دارد  كه دراين ميان خانواده به عنوان اصلي ترين نهاد اجتماعي،  نقش تعيين كننده و موثري براي تحقق اين هدف دارد.

صالحي ادامه داد:  در اين روز، تلاشگران حوزه روابط عمومي صنعت برق در سراسر كشور، بر انتقال مفاهيم مرتبط با خانواده و مصرف بهينه متمركز شده و با بهره مندي از ابزارهاي مدرن اجتماعي، شيوه هاي عملي مصرف بهينه برق و كاهش هزينه هاي خانوار بيان خواهند نمود.

وي ابراز اميدواري كرد: خانواده ها نيز با رعايت مجدانه و مستمرنكات بيان شده ، مصرف بهينه و درست برق را تبديل به يك عادت پسنديده دربين اعضاء خانواده كرده و در گام دوم با آموزش مستمر و بيان نيكويي هاي خوش مصرفي به فرزندان، مي توانند اين موضوع را دردل جامعه نهادينه و در عين حال به اقتصاد خانواده نيز كمك كنند.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير تصريح كرد:به خصوص مادران به عنوان مديران خانه، نقش حياتي و تعيين كننده در بيان اين نكات دارند و اميدواريم در اين روز، همه مردم به موضوعات چگونگي مصرف بهينه، صحيح و به اندازه از نعمت برق بپردازند تا هيچگاه شاهد كوچكترين خاموشي در كشور نباشيم.

صالحي افزود: چكيده دقيق ترين و بهترين راهكارهاي مديريت مصرف در سايتي به همين نام به آدرس www.tavanirpr.ir در دسترس مردم جامعه است و مردم مي تواند سوالات احتمالي خود را در همان سايت ثبت كنند و پاسخ را دريافت نمايند.
وي همچنين در خصوص نامگذاري روز دوم نيز  با اشاره به اين كه دوشنبه دوم تير ماه، به نام مديريت مصرف، برق افكارعمومي و رسانه نامگذاري شده است، اظهارداشت: رسانه ها به عنوان پيشروان حركت عظيم مردمي براي آگاه سازي و اطلاع رساني مصرف بهينه برق هستند و بسترارتباط با مردم جامعه و ارائه راهكارها و توصيه ها براي مصرف بهينه و متعادل سازي قبوض برق مردم بر عهده رسانه هاي كشور است كه صادقانه و پيوسته با مردم در ارتباط هستند. همچنين رسانه ها زبان گوياي مردم جامعه در ارتباط با بيان مسائل و مشكلات، كاستي ها و انعكاس نيازهاي مردم جامعه به بدنه صنعت برق هستند تا مديران و كاركنان صنعت برق براي خدمت رساني بهتر و رفع مشكلات و نيازهاي مردم جامعه گام بردارند. در اين روز، اصحاب رسانه به صورت ويژه و براي نخستين بار در مركز پايش صنعت برق حضور خواهند يافت و از نزديك با چگونگي كنترل پيك روزانه آشنا خواهند شد.

وي ادامه داد: در عين حال در روز دوم، روابط عمومي ها از طريق ارتباط با رسانه ها زمينه هاي حضور نمايندگان رسانه درتاسيسات برق و شركت هاي برق منطقه اي و توزيع را فراهم خواهند آورد. مسئولين صنعت برق نيزبا برگزاري نشست هاي خبري و حضور در برنامه هاي تعاملي، پاسخگوي سوالات رسانه ها به عنوان نمايندگان مردم هستند تا با اين تعامل و همراهي دو جانبه مسئوليت خطير تأمين برق مستمر و پايدار مطابق با نيازهاي مردم جامعه به خوبي محقق شود.

صالحي خاطرنشان كرد: براساس همين برنامه، روز سوم به نام مديريت مصرف برق ، صنعت، معدن ، سازمان هاي عمومي، نهادها، سازمان ها و شركت ها نامگذاري شده است كه در اين روز مديران روابط عمومي از طريق ارتباط گيري دوسويه با مديران روابط عمومي سازمان ها،شركت ها و سنديكاها و همچنين ارتباط گيري با مسوولان مرتبط با ساير وزارتخانه ها و نهادهاي مرتبط با صنعت برق در تلاش براي تعامل همه جانبه در حوزه هاي مديريت بهينه سازي مصرف برق و همچنين تعامل و توافق براي جابه جايي مصرف صنايع و كشاورزان بدون وقفه در فرآيند توليد محصول و بررسي راهكارهاي مشاركت و دريافت پاداش همراهي با صنعت برق خواهند بود. چرا كه برق؛ صنعت مادر و زيربناي توسعه پايدار كشور است و ما به اين مسووليت واقفيم و از طريق همين تعامل براي بهبود مسووليت خود بي وقفه گام بر مي داريم .

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير درباره روز چهارم نيز با بيان اين كه اين روز به نام مديريت مصرف برق و حفظ و نگهداشت محيط زيست نامگذاري شده است ، ادامه داد:  توليد برق يك فرآيند تبديل انرژي است. سوخت هاي فسيلي در نيروگاه تبديل به انرژي برق مي شوند و از طريق خطوط شبكه هاي انتقال و توزيع به دست مردم مي رسد هر چقدر كه مردم برق را به اندازه و بهينه مصرف كنند محيط زيست آسيب كمتري مي بيند. هرچند صنعت برق همواره به دنبال توسعه استفاده ازانرژي هاي تجديد پذيراست و همزمان طرح هاي زيربنايي و توسعه خود را بر مبناي حفظ محيط زيست برنامه ريزي مي كند

صالحي اظهارداشت: به عنوان نمونه امسال مجموعه توانير نتايج عظيم پروژه ملي توسعه كابلهاي خود نگهدار در شبكه هاي توزيع برق را رونمايي كرد. اصلي ترين دستاورد اين طرح، كاهش آسيب به محيط زيست و جلوگيري از قطع شاخ و برگ درختان در بافت شهري است. در اين روز مسوولان مرتبط با حوزه محيط زيست در صنعت برق ، نتايج تلاش ، دستاوردها و برنامه هاي خود را به ثمن ها و تشكل هاي مردم نهاد در حوزه محيط زيست ارائه خواهند داد و تلاش خواهد شد مطابق با برنامه ريزي بعمل آمده ،ميزبان فعالان زيست محيطي و نمايندگان تشكل ها براي حضور در سازمان ها، گفتگو و تعامل دو جانبه و  برگزاري نشست هاي مشترك براي بررسي راهكارهاي حفظ محيط زيست و برنامه ريزي براي آسيب كمتر به درختان ، جنگل ها ومراتع كشور در فرآيند توسعه برق رساني خواهد بود.

وي همچنين با بيان اين كه روز پنجم نيز به عنوان " مديريت مصرف برق ، خدمات شهري و روستايي و جلب مشاركت هاي مردمي" نامگذاري شده است. خاطرنشان كرد: ايران كشوري بزرگ با جغرافيايي گسترده و با آب و هوا و اقليم گوناگون است كه با تلاش بي وقفه متخصصان اين صنعت ، طي اين ساليان اخير توانسته صد درصد جمعيت شهري و 99،7 درصد جمعيت روستايي را به شبكه سراسري برق كشور متصل كنند كه اين آمار با تفاوتي قابل ملاحظه فراتر از ميانگين جهاني است و نشانگر آن است كه صنعت برق در گسترش و نفوذ برق رساني در بافت شهري و روستايي حداكثر تلاش خود را به كار بسته است.

صالحي گفت: در اين روز، برنامه هاي بهبود و توسعه شبكه برق در تعامل با شهرداري ها ، شوراي شهر و روستا و معتمدان محله ها ارائه مي شود و راهكارهاي جلب مشاركت عمومي براي مصرف بهينه برق كه يك سرمايه مشترك ملي است مورد بررسي و ارائه راهكار قرار مي گيرد.

وي اظهار اميدواري كرد: مشتركان برق در شهر و روستا هم در اين روز يك بازبيني از نحوه انرژي مصرفي خود در مقايسه با دوره هاي قبل داشته و براي بهينه كردن مصرف خود تلاش نمايند.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير همچنين " مديريت مصرف آب و برق و آموزه هاي ديني" را به عنوان و نام اختصاص يافته به روز ششم مورد اشاره قرار داد و گفت:  در آموزه هاي دين مبين اسلام به مصرف درست اشاره شده  و در آيات و روايات به ميانه روي در مصرف، پرهيز از اسراف و تبذير، پرهيز از هدر دادن اموال و حفظ سرمايه هاي متعلق به جامعه اشاره شده است.

صالحي با بيان اين كه مصرف درست، آن است كه با توصيه هاي ياد شده در دين مبين اسلام هماهنگ باشد، ادامه داد: در اين روز، روابط عمومي هاي صنعت برق در تعامل با واحدهاي بسيج، شوراي فرهنگي و ستادهاي اقامه نمازدر شركتهاي استاني تلاش خواهند كرد. مردم را از منظر ديني به اصلاح فرهنگ مصرف برق به استناد آيات و روايت آشنا كنند. از طريق تعامل با ائمه جماعات وبيان اين نكات از تريبون نماز جمعه و روحانيون مجالس و بقاع متبركه، هركدام سهم خود از آگاه سازي و اطلاع رساني مردم جامعه از طريق رسانه هاي در اختيار و تشكل هاي مردم نهاد مذهبي محقق خواند نمود. به خصوص كه مردم فهيم و ديندار جامعه ايران علاوه بر رعايت فرهنگ بهينه مصرف از منظر اجتماعي ، به رعايت  اصول دين مبين اسلام  مبني بر رعايت انصاف در مصرف منابع توجه ويژه اي خواهند داشت.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل درباره نامگذاري آخرين روز هفته مديريت مصرف نيز اظهارداشت:  اين روز به عنوان مديريت مصرف آب و برق ، اقتصاد و حقوق شهروندي  نامگذاري شده است كه براساس آن ضمن بازبيني اقتصاد برق ، راهكارهاي توسعه پايدار اقتصادي صنعت برق با بهره مندي از نخبگان و خبرگان مورد برسي قرار مي گيرد.

صالحي افزود: علاوه براين باتوجه به اينكه برق هرچند اندك، در سبد اقتصاد خانواده نقش ايفا مي كند، واحدهاي مسوول تلاش خواهند كرد با ارائه راهكارهاي مصرف بهينه برق ، شيوه بهره مندي از برق اقتصادي را ارائه خواهند داد و متخصصان حوزه اقتصاد با انتشار مطالب و توصيه هاي خود براي آگاه سازي جامعه گام برخواهند داشت. علاوه براين تمامي مديران و راهبران اين حوزه نيز مردم را با حقوق مسلم شهروندي در ارتباط با بهره مندي از برق از جمله شيوه ارائه راهكارهاي الكترونيكي، سلامت اداري در ارائه خدمات و همچنين موضوع بيمه برق آشنا خواهند كرد تا مردم با آگاهي بهتر از خدمات برق بهره مند شوند.
صالحي در پايان ابراز اميدواري كرد: با تلاش همه جانبه و يكپارچه تمامي حوزه هاي اين صنعت و با بهره مندي حداكثري از ظرفيت هاي در اختيار روابط عمومي هاي صنعت برق ، برنامه هاي اين هفته به صورت شايسته و ارزنده اجرا شود و بركات و نتايج ارزشمند آن براي تمامي مردم جامعه و صنعت محقق شود.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات