معاون راه و شهرسازی لرستان: طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد

معاون راه و شهرسازی لرستان: طرح اقدام ملی در تعدیل قیمت مسکن نقش بسزایی دارد

رضا پیامنی امروز ۳۱ خرداد ماه در جلسه شورای مسکن استان که در محل کانون کارشناسان دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: اجاره بها و تعیین قیمت مسکن یکی از وظایف شورای مسکن استان است.

وی با بیان اینکه  به منظور زمینه‌سازی و نظامند کردن قیمت‌گذاری در معاملات عرصه و اعیان و اجاره بها در استان و کنترل تورم مسکن و اجاره بها مقررشد جلسه‌ای توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری با حضور راه و شهرسازی، نماینده کارشناسان ماده ۱۸۷ قوه قضائیه، اداره امور مالیاتی و اتحادیه صنف مشاورین املاک برگزار شود، عنوان کرد: قطعا راهکارهای خروجی این جلسه پس از تصویب در شورای مسکن به عنوان مبنایی برای تعیین قیمت‌گذاری کارشناسی زمین، مسکن و اجاره بها در استان قرار می‌گیرد.

معاون راه و شهرسازی لرستان گفت: مصوبات شورای مسکن استان گام خوبی در راستای منطقی کردن قیمت مسکن و اجاره بها خواهد بود و این شورا نسبت به شناسایی، امکان سنجی و خرید زمین از مالکین ورود پیدا کردهه و دستگاه‌هایی نظیر شهرداری و ثبت اسناد استان که اراضی مازاد دارند مکلف هستند در راستای احداث مسکن سند اراضی خود را به راه‌وشهرسازی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده شهرهای استان اراضی وجود دارد که قابلیت تبدیل به شهرک را دارند.

پیامنی تصریح کرد: بحث مسکن فقط مختص لرستان نیست و حتی در استان‌هایی با توپوگرافی متناسب با  لرستان وضعیت تورم مسکن اینگونه نیست؛ هرچند ممکن است عواملی همچون عرضه زمین‎نهاده‌های ساختمانی و حمل و نقل در قیمت تاثیرگذار باشد اما عوامل اصلی نیستند.

وی افزود: به لحاظ نرخ رشد مسکن جزو استان‌های متوسط بوده‌ایم اما در دو سال اخیر اتفاقات عجیبی در بحث قیمت مسکن رخ داده است.

پیامنی گفت: در استان و خرم‌آباد قطعات زیادی زمین وجود دارد اما بخاطر واسطه‌گری و اینکه این زمین در سال چندین بار به فروش می‌رسد مالک رغبتی برای ساخت آن ندارد.

معاون راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه وضع قوانین جدید برمالیات و واحدهای مسکونی خالی در تعدیل قیمت مسکن موثر خواهد بود، اظهار کرد: شهرداریهای استان با کمک دستگاه‌ها خدمات رسان مکلف هستند واحدهای مسکونی خالی شهرها را مشخص کنند.

وی عنوان کرد: مصوبات شورای مسکن متناسب با تصمیمات هیات دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن بوده و باید اجرایی شوند.

پیامنی با اشاره به اینکه در راستای طرح اقدام ملی ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان تولید خواهدشد که واجدین شرایط در شهرهای استان مشخص شدند و این امر می‎تواند در تعدیل قیمت مسکن بسیار موثر باشد، اضافه کرد: از سال ۹۰ تا ۹۴ ۳۶ هزار پروانه ساخت مسکن صادر شده و این درحالیست که از سال ۹۵ تا۹۸  تنها ۱۰ هزار پروانه ساخت صادر شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات