دیدار سقایان آب با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، اولین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف آب هم‌زمان با  دیدار صمیمی با امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بود.

در این بازدید امام‌جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بر مصرف بهینه آب با توجه به علم اخلاق و آموزه‌های مذهبی تأکید کرد و افزود: مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب باید برنامه‌ریزی شود.

آیت ا... دژکام به اهمیت رواج شکر گذاری بابت نعمت آب و فنّاوری که در خدمت بشر آب را به خانه‌ها برده اشاره کرد و افزود: بودجه اختصاصی به آموزش مدیریت مصرف اختصاص یابد تا به طریق درست به مردم آموزش داد و این در مدیریت اخلاق جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی فرهنگ، شکر گذاری را ترویج دهیم که موجب می‌شود هم کسی که خدمت‌رسانی می‌کند خشنود شود و هم کسی که خدمت دریافت می‌کند.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به هدر رفت آب و کاهش این میزان اشاره کرد و گفت: مدیریت جهادی و نیروهای جهادی بایستی نسبت به این امر اقدام کنند و امکانات را نسبت به مشکلات آب تطبیق دهیم.

در این دیدار مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به تاریخچه زرین آب‌رسانی در کلان‌شهر شیراز به ارائه گزارش مبسوط از وضعیت آب و فاضلاب در شیراز و اقدامات انجام‌شده و همچنین طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای آبفا شیراز پرداخت.

بهمن بهروزی در این دیدار از الحاق 200 هزار نفر جمعیت روستاهایی به جمعیت 2 میلیون نفری شیراز خبر داد و افزود: 540 تا 550 هزار مترمکعب تولید روزانه آب در شیراز است.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: با تکمیل خط دوم سد درودزن میزان تأمین آب از منابع متحول می‌شود چنانکه در حال حاضر 80 درصد آب شیراز از منابع زیرزمینی و 20 درصد از منابع سطحی تامین می شود درحالی‌که با ورود این خط میزان تأمین آب از منابع زیرزمینی 48 درصد و منابع سطحی به 52درصد می‌رسد.

وی افزود: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز از پروژه اقتصاد مقاومتی است و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: حدود 75 درصد مشترکین شهر شیراز از شبکه فاضلاب بهره مندند همچنین حدود 50درصد تصفیه خانه برای  مردم کلانشهر شیراز وجود دارد.

این مقام مسئول به 4200 کیلومترطول شبکه آب در شیراز اشاره کرد و گفت: 3تا 5 درصد  نرم جهانی اصلاح شبکه به صورت سالانه است که حدود 150 کیلومتر می باشد که  باید انجام شود ولی مشکلات مالی محدودیت در اجرا ایجاد کرده است.

بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به شهر جدید صدرا اشاره کرد و گفت: شهر جدید صدرا با جمعیت  حدود 180 هزار نفر، 80هزار مشترک داریم  که با اجرای خط انتقال خط دوم سد درودزن در یکی دو هفته آینده  500 لیتر بر ثانیه آب از این خط  برای مردم این شهر در نظر گرفته شده است و مشکل آب در این شهر را برطرف خواهد کرد.

وی تامین اعتبار برای اتمام پروژه تصفیه خانه فاضلاب صدرا ضروری دانست.

مدیرعامل آبفا شیراز با اشاره به برنامه های شرکت گفت:  330 کیلومتر شبکه فاضلاب و ارتقاء وتوسعه تصفیه خانه فاضلاب شیراز در برنامه های  امسال شرکت آب و فاضلاب شیراز قرار داد.

گفتنی است مدیران عامل آبفا روستایی و مدیرعامل آب منطقه‌ای در این دیدار حضور داشتند و به ارائه گزارش حوزه خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات